Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
факультет іноземної філології
кафедра німецької мови
- Загальна інформація про курс
Назва курсу, мова викладання | Теоретичний курс німецької мови
Мова викладання – німецька |
Викладачі | Боднарчук Тетяна Вікторівна, доцент кафедри німецької мови
Крецька Юлія Анатоліївна, старший викладач кафедри німецької мови |
Профайл викладачів | https://deutsch.kpnu.edu.ua/about-kaf/bodnarchuk-t-v/ |
E-mail: | bodnarchuk.tetyana@kpnu.edu.ua
kretska@kpnu.edu.ua |
Сторінка курсу в MOODLE | |
Консультації | Згідно графіку консультацій, що розміщений на сайті кафедри німецької мови: четвер 15.00 – 17.00
https://deutsch.kpnu.edu.ua |
- Анотація до курсу
Навчальна дисципліна «Теоретичний курс німецької мови» належить до циклу вибіркових дисциплін вільного вибору студента, дисциплін професійної підготовки додаткової спеціальності «Середня освіта (Мова і література (німецька)» підготовки фахівців зі спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (англійська) за освітньою програмою Німецька мова і зарубіжна література з додатковою предметною спеціальністю Мова і література (німецька/польська). Курс вивчається у 2-му семестрі і завершується заліком.
Основними організаційними формами навчання є лекційні та практичні заняття. Лекції формують систему основних фонових знань, що стосуються історії німецької мови, лексикології, теоретичної граматики та стилістики німецької мови. Практичні заняття закріплюють набуті на лекціях і під час самостійної підготовки знання з курсу, формують у студентів систему поглядів про основні поняття теоретичних дисциплін сучасної німецької мови. На практичних заняттях розглядаються найбільш проблемні питання курсу як у вигляді дискусій, так і у формі доповідей і презентацій студентів. Курс викладається німецькою мовою.
- Мета курсу
Метою викладання навчальної дисципліни «Теоретичний курс німецької мови» є опанування студентами як традиційних, так і новітніх теоретичних і практичних проблем історії німецької мови, лексикології, теоретичної граматики та стилістики німецької мови з точки зору наукових досягнень сучасного вітчизняного та зарубіжного мовознавства та формування у майбутніх педагогів основ наукового мислення з перспективою використання матеріалів курсу в практиці викладання німецької мови в освітніх закладах різного типу.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Теоретичний курс німецької мови» є: теоретично висвітлити основи граматичної будови німецької мови; познайомити студентів з найбільш важливими проблемами сучасних досліджень у галузі історії, лексикології, теоретичної граматики та стилістики німецької мови; розвинути у студентів вміння використовувати теоретичні знання в практичному викладанні німецької мови в школі; розвинути у студентів вміння самостійно опрацьовувати наукову інформацію з досліджень мови та знаходити в ній елементи, необхідні для використання у професійній діяльності.
- Формат курсу
Стандартний курс (очний, заочний)
Навчальним планом передбачені лекції та практичні заняття.
- Результати навчання
У результаті вивчення дисципліни студент повинен отримати:
загальні компетентності:
- Здатність застосовувати нові підходи до аналізу та прогнозування складних явищ, критичного осмислення проблем у професійній діяльності.
- Здатність генерувати нові ідеї та доводити їх ефективність.
фахові компетентності:
- Здатність до розуміння основних понять теоретичного курсу німецької мови та вміння використовувати їх у практичній діяльності.
- Розуміти усне німецьке мовлення та реагувати на нього за умови здійснення спілкування стандартною німецькою мовою в середньому і високому темпах.
- Вміння розуміти та інтерпретувати лінгвостилістичні явища у текстах різних мовленнєвих жанрів.
Очікувані програмні результати навчання:
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
- Володіти теоретичними знаннями про основні напрями досліджень у площині сучасної вітчизняної та зарубіжної германістики, зокрема у таких галузях як комунікативна, когнітивна та зіставна лінгвістика, а також у межах гендерного та лінгвокультурологічного підходів до мови.
- Розуміти основні поняття теоретичного курсу німецької мови та вміти використовувати їх у практичній діяльності.
- Вміти висловлюватися швидко і спонтанно без помітних труднощів, пов’язаних з пошуком засобів вираження думки, ефективно і гнучко користуватися німецькою мовою.
- Обсяг і ознаки курсу
Найменування показників | Характеристика навчального курсу | |
денна форма навчання | заочна форма навчання | |
Освітня програма, спеціальність | Середня освіта (Англійська мова і зарубіжна література)
спеціальність 014 Середня освіта (Мова і література (англійська) з додатковою предметною спеціальністю Середня освіта (Мова і література (німецька) |
Середня освіта (Англійська мова і зарубіжна література)
спеціальність 014 Середня освіта (Мова і література (англійська) з додатковою предметною спеціальністю Середня освіта (Мова і література (німецька)
|
Рік навчання/ рік викладання | 1 | 1-2 |
Семестр вивчення | 2 | 2-3 |
нормативна/вибіркова | вибіркова | вибіркова |
Кількість кредитів ЄКТС | 4 | 4 |
Загальний обсяг годин | 120 | 120 |
Кількість годин навчальних занять | 40 | 16 |
Лекційні заняття | 16 | 6 |
Практичні заняття | 24 | 10 |
Семінарські заняття | ||
Лабораторні заняття | ||
Самостійна та індивідуальна робота | 80 | 104 |
Форма підсумкового контролю | залік | залік |
- Пререквізити курсу
Дисципліна «Теоретичний курс німецької мови» вивчається у тісному взаємозв’язку із другою іноземною мовою, поєднує в собі історію мови, теоретичну і практичну граматику, лексикологію першої іноземної мови, тісно пов’язана з кожною із названих лінгвістичних дисциплін (історією мови, граматикою, лексикологією), з одного боку, опираючись на дані цих дисциплін, а з іншого, – уточнюючи й доповнюючи ці дані.
- Технічне й програмне забезпечення /обладнання
Вивчення курсу не потребує використання програмного забезпечення, крім загальновживаних програм і операційних систем.
- Політики курсу
Письмові роботи. Очікується, що студенти виконають декілька видів письмових робіт (тести) та готуватимуть презентації до тем, визначених робочою навчальною програмою дисципліни.
Відвідання занять. Очікується, що всі студенти відвідають усі лекції і практичні заняття курсу. Студенти мають інформувати викладача про неможливість відвідати заняття. У будь-якому випадку студенти зобов’язані дотримуватися термінів виконання усіх видів робіт, передбачених курсом.
Література. Уся література, яку студенти не можуть знайти самостійно, буде надана викладачем виключно в освітніх цілях без права її передачі третім особам. Студенти заохочуються до використання також й іншої літератури та джерел, яких немає серед рекомендованих.
Схема курсу
Тема | Форма заняття | Матеріали | Література,
Інтернет ресурси |
Завдання
|
Тема 1. Verwandschaftsbeziehungen und Periodisierung der deutschen Gegenwartssprache | Лекція,
практичне заняття, самостійна робота
|
Презентація | Літературу до кожної теми див. у робочій програмі навчальної дисципліни та планах практичних занять. | Опрацювання теоретичних питань лекції.
Обговорення питань за планом практичного заняття. Виконання тренувальних вправ до теми. Вивчення глосарію термінів до теми. |
Тема 2. Syntagmatische und paradigmatische Beziehungen | Лекція,
практичне заняття, самостійна робота
|
Презентація | Опрацювання теоретичних питань лекції.
Обговорення питань за планом практичного заняття. Виконання тренувальних вправ до теми. Вивчення глосарію термінів до теми. Підготовка презентації. |
|
Тема 3. Wort als Grundeinheit des lexikalischen Systems der Sprache. | Лекція,
практичне заняття, самостійна робота
|
Презентація | Опрацювання теоретичних питань лекції.
Обговорення питань за планом практичного заняття. Виконання тренувальних вправ до теми. Вивчення глосарію термінів до теми. Підготовка презентації. |
|
Тема 4. Wortschatzerweiterung durch Entlehnung und Bedeutungswandel | Лекція,
практичне заняття, самостійна робота
|
Презентація | Опрацювання теоретичних питань лекції.
Обговорення питань за планом практичного заняття. Виконання тренувальних вправ до теми. Вивчення глосарію термінів до теми. |
|
Тема 5. Gegenstand und Hauptbereiche der theoretischen Grammatik. Das Verb. | Лекція,
практичне заняття, самостійна робота
|
Презентація | Опрацювання теоретичних питань лекції.
Обговорення питань за планом практичного заняття. Виконання тренувальних вправ до теми. Вивчення глосарію термінів до теми. Підготовка презентації. |
|
Тема 6. Das Substantiv. Die grammatischen Kategorien des Substantivs. | Лекція,
практичне заняття, самостійна робота
|
Презентація | Опрацювання теоретичних питань лекції.
Обговорення питань за планом практичного заняття. Виконання тренувальних вправ до теми. Вивчення глосарію термінів до теми. Підготовка презентації. |
|
Тема 7. Der deutsche Satz. Besonderheiten und Einteilung. | Лекція,
практичне заняття, самостійна робота
|
Презентація | Опрацювання теоретичних питань лекції.
Обговорення питань за планом практичного заняття. Виконання тренувальних вправ до теми. Вивчення глосарію термінів до теми. Підготовка презентації. |
|
Тема 8. Stilistische Besonderheiten der deutschen Sprache. | Лекція,
практичне заняття, самостійна робота
|
Презентація | Опрацювання теоретичних питань лекції.
Обговорення питань за планом практичного заняття. Виконання тренувальних вправ до теми. Вивчення глосарію термінів до теми. Підготовка презентації. |
- Система оцінювання та вимоги
Загальна система оцінювання курсу |
Поточний контроль здійснюється під час проведення практичних занять і має на меті перевірку знань студентів з окремих тем навчальної дисципліни та рівня їх підготовленості до виконання конкретної роботи. Оцінки у 12-бальній шкалі отримані студентами, виставляються у журналах обліку відвідування та успішності академічної групи.
Оцінювання на навчальних заняттях для одного модуля переводяться у бали за формулою: (Сер. бал. х 0,05 +0,4) х максимальну кількість балів за модуль) Студент, знання, уміння і навички якого на навчальних заняттях за 12-бальною шкалою оцінено від 1 до 3 балів, вважається таким, що недостатньо підготувався до цих занять і має академічну заборгованість за результатами поточного контролю. Студенту, який не виконав поточних домашніх завдань, не підготувався до навчальних занять, в журнал обліку роботи академічної групи ставиться 0 балів. Поточну заборгованість, пов’язану з непідготовленістю або недостатньою підготовленістю до навчальних занять, студент повинен ліквідувати. За ліквідацію поточної заборгованості нараховуються бали середнього (4, 5, 6), достатнього (7, 8, 9) та високого рівня (10, 11, 12). Критерії оцінювання знань, умінь, навичок студентів на навчальних заняттях
МКР проводиться у формі тестів. За кожну правильну відповідь студент отримує 1 бал (всього 40 питань). Метою МКР є контроль успішності засвоєння теоретичних знань та вміння вирішувати практичні завдання. До написання МКР допускаються всі студенти. Позитивну оцінку не рекомендується покращувати. Невиконання МКР оцінюється 0 балів. Студенти, які за результатами виконання МКР отримали рейтинговий бал менший 60% від максимальної кількості балів, виділених на цей вид роботи, а також ті, що не з’явилися для її виконання або не виконали її завдань, вважаються такими, що мають академічну заборгованість за результатами поточного контролю, ліквідація якої є обов’язковою.
Семестровий (підсумковий) контроль проводиться у формі заліку. Оцінка знань студентів здійснюється за 100 бальною шкалою за такими рівнями та критеріями:
|