Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
факультет іноземної філології
кафедра німецької мови
- Загальна інформація про курс
Назва курсу, мова викладання | Практика усного та писемного мовлення німецької мви
Мова викладання – німецька |
Викладачі | Боднарчук Тетяна Вікторівна, доцент кафедри німецької мови |
Профайл викладачів | https://deutsch.kpnu.edu.ua/about-kaf/bodnarchuk-t-v/ |
E-mail: | bodnarchuk.tetyana@kpnu.edu.ua |
Сторінка курсу в MOODLE | |
Консультації | Згідно графіку консультацій, що розміщений на сайті кафедри німецької мови https://deutsch.kpnu.edu.ua:
Боднарчук Т.В. – четвер 15.00 – 17.00
|
- Анотація до курсу
Навчальна дисципліна «Мовленнєвий етикет сучасної німецької мови» належить до циклу нормативних навчальних дисциплін, дисциплін професійної підготовки фахівців зі спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (німецька) за освітньою програмою Мова і література (німецька). Курс вивчається у 7-му та 8-му семестрах і завершується у 7-му семестрі заліком, а у 8-му семестрі – екзаменом.
Основними організаційними формами навчання практичні заняття.
Практичні заняття спрямовані на.
Курс викладається німецькою мовою.
- Мета курсу
Метою викладання навчальної дисципліни «Практика усного та писемного мовлення німецької мови» є формування мовних, мовленнєвих, соціокультурних та навчально-стратегічних компетентностей в оволодінні німецькою мовою у процесі підготовки висококваліфікованих, мотивованих, здатних до автономного підвищення своєї кваліфікації вчителів німецької мови.
- Формат курсу
Стандартний курс (очний)
- Результати навчання
У результаті вивчення дисципліни студент повинен отримати:
Загальні компетентності:
- Здатність гармонійно поєднувати в собі усі компоненти загальнолюдської культури особистості, творчо та критично мислити.
- Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
- Знання історії, культури, традицій країн, мова яких вивчається.
Фахові компетентності:
- Здатність розуміти усне мовлення та реагувати на нього за умови здійснення спілкування стандартною німецькою та другою іноземною мовами в нормальному темпі, при цьому спираючись на психофізіологічні механізми сприйняття мовлення та використовуючи тексти різних жанрів.
- Вміння реалізувати мовленнєвий намір в ситуаціях соціально-побутової, соціально-культурної та навчально-трудової сфер комунікації німецькою та другою іноземною мовами.
- Вміння читати художні, науково-популярні, публіцистичні та прагматичні тексти німецькою та другою іноземною мовами, здійснювати методичний аналіз текстів для читання, адаптувати їх з урахуванням рівня мовленнєвої підготовки учнів.
- Здатність писемного спілкування німецькою та другою іноземною мовами у типових ситуаціях.
- Здатність розуміти та навчати суті іншомовних фонетичних, лексичних та граматичних явищ німецькою та другою іноземною мовами.
- Вміння добирати країнознавчий матеріал та створювати відповідні мовленнєві ситуації німецькою та другою іноземною мовами, мотивуючи пізнавальну діяльність учнів в оволодінні лінгвокраїнознавчою інформацією, на підставі знань про історію, географію, економіку, державний устрій країн, традиції, літературу, мовленнєвий та немовленнєвий етикет носіїв мови.
- Вміння аналізувати і порівнювати мовні явища в рідній та іноземній мовах.
Очікувані результати навчання з дисципліни:
- Володіти знаннями про історію та культуру країн, мова яких вивчається.
- Володіти усним та писемним мовленням німецької та другої іноземної мов у різноманітних ситуаціях спілкування.
- Знати особливості граматичної, фонетичної і лексичної систем німецької та другої іноземної мов.
- Вміти виділяти та порівнювати форму, зміст й функції мовних одиниць іноземної та рідної мов.
- Розрізняти основні закономірності розвитку та функціонування типових і нетипових мовних явищ.
- Уміти фонетично правильно оформлювати власне іншомовне мовлення.
- Володіти навичками письмового та усного перекладу різножанрових текстів, робити аналітичне опрацювання та переклад іншомовних джерел з метою отримання інформації, що необхідна для професійної та наукової діяльності.
- Володіти лінгвістичною, лінгвокраїнознавчою, комунікативною компетентностями для навчання німецької мови та зарубіжної літератури.
- Обсяг і ознаки курсу
Найменування показників | Характеристика навчального курсу | |
денна форма навчання | ||
Освітня програма, спеціальність | Мова і література (німецька)
спеціальність 014 Середня освіта (Мова і література (німецька) |
|
Рік навчання/ рік викладання | 4 | |
Семестр вивчення | 7-8 | |
нормативна/вибіркова | нормативна | |
Кількість кредитів ЄКТС | 14,5 | |
Загальний обсяг годин | 435 | |
Кількість годин навчальних занять | 88/78 | |
Лекційні заняття | ||
Практичні заняття | 88/78 | |
Семінарські заняття | ||
Лабораторні заняття | ||
Самостійна та індивідуальна робота | 269 | |
Форма підсумкового контролю | залік, екзамен |
- Пререквізити курсу
Дисципліна «Практика усного та писемного мовлення німецької мови» вивчається у тісному взаємозв’язку із мовознавчими дисциплінами: практичною граматикою, практичною фонетикою, стилістикою, теоретичною фонетикою, теоретичною граматикою і лексикологією німецької мови, лінгвокраїнознавством та теорією і практикою перекладу.
- Технічне й програмне забезпечення /обладнання
Вивчення курсу не потребує використання програмного забезпечення, крім загальновживаних програм і операційних систем.
- Політики курсу
Письмові роботи. Очікується, що студенти виконають декілька видів письмових робіт (тести) та готуватимуть презентації до тем визначених робочою навчальною програмою дисципліни.
Відвідання занять. Очікується, що всі студенти відвідають усі лекції і практичні заняття курсу. Студенти мають інформувати викладача про неможливість відвідати заняття. У будь-якому випадку студенти зобов’язані дотримуватися термінів виконання усіх видів робіт, передбачених курсом.
Література. Уся література, яку студенти не можуть знайти самостійно, буде надана викладачем виключно в освітніх цілях без права її передачі третім особам. Студенти заохочуються до використання також й іншої літератури та джерел, яких немає серед рекомендованих.
Схема курсу
Тема | Форма заняття | Матеріали | Література,
Інтернет ресурси |
Завдання |
Семестр 7 | ||||
Thema 1. Beziehungen. | Практичні заняття,
самостійна робота
|
Презентація, аудіоматеріали, відеоматеріали, тестові завдання, література для домашнього та індивідуального читання | Літературу до кожної теми див. у робочій програмі навчальної дисципліни. | Вивчення лексики до теми.
Виконання завдань у підручнику та робочому зошиті. Виконання завдань рубрики Internetrecherche. Виконання завдань рубрики Interaktive Übungen Домашнє читання Інивідуальне читання |
Thema 2. Ernährung. | Практичні заняття, самостійна робота
|
Презентація, аудіоматеріали, відеоматеріали, тестові завдання, література для домашнього та індивідуального читання | Вивчення лексики до теми.
Виконання завдань у підручнику та робочому зошиті. Виконання завдань рубрики Internetrecherche. Виконання завдань рубрики Interaktive Übungen Домашнє читання Інивідуальне читання |
|
Thema 3. An der Uni. | Практичні заняття, самостійна робота | Презентація, аудіоматеріали, відеоматеріали, тестові завдання, література для домашнього та індивідуального читання | Вивчення лексики до теми.
Виконання завдань у підручнику та робочому зошиті. Виконання завдань рубрики Internetrecherche. Виконання завдань рубрики Interaktive Übungen Домашнє читання Інивідуальне читання |
|
Thema 4. Service. | Практичні заняття, самостійна робота
|
Презентація, аудіоматеріали, відеоматеріали, тестові завдання, література для домашнього та індивідуального читання | Вивчення лексики до теми.
Виконання завдань у підручнику та робочому зошиті. Виконання завдань рубрики Internetrecherche. Виконання завдань рубрики Interaktive Übungen Домашнє читання Інивідуальне читання |
|
Thema 5. Gesundheit. | Практичні заняття, самостійна робота | Презентація, аудіоматеріали, відеоматеріали, тестові завдання, література для домашнього та індивідуального читання | Вивчення лексики до теми.
Виконання завдань у підручнику та робочому зошиті. Виконання завдань рубрики Internetrecherche. Виконання завдань рубрики Interaktive Übungen Домашнє читання Інивідуальне читання |
|
Thema 6. Sprache und Regionen. | Практичні заняття, самостійна робота
|
Презентація, аудіоматеріали, відеоматеріали, тестові завдання, література для домашнього та індивідуального читання | Вивчення лексики до теми.
Виконання завдань у підручнику та робочому зошиті. Виконання завдань рубрики Internetrecherche. Виконання завдань рубрики Interaktive Übungen Домашнє читання Інивідуальне читання |
|
Семестр 8 | ||||
Thema 1. Modernes Leben | Практичні заняття, самостійна робота | Презентація, аудіоматеріали, відеоматеріали, тестові завдання, література для домашнього та індивідуального читання | Вивчення лексики до теми.
Виконання завдань у підручнику та робочому зошиті. Виконання завдань рубрики Internetrecherche. Виконання завдань рубрики Interaktive Übungen Домашнє читання Інивідуальне читання |
|
Thema 2. Im Tourismus. | Практичні заняття, самостійна робота
|
Презентація, аудіоматеріали, відеоматеріали, тестові завдання, література для домашнього та індивідуального читання | Вивчення лексики до теми.
Виконання завдань у підручнику та робочому зошиті. Виконання завдань рубрики Internetrecherche. Виконання завдань рубрики Interaktive Übungen Домашнє читання Інивідуальне читання |
|
Thema 3. Intelligenz und Wissen. | Практичні заняття, самостійна робота | Презентація, аудіоматеріали, відеоматеріали, тестові завдання, література для домашнього та індивідуального читання | Вивчення лексики до теми.
Виконання завдань у підручнику та робочому зошиті. Виконання завдань рубрики Internetrecherche. Виконання завдань рубрики Interaktive Übungen Домашнє читання Інивідуальне читання |
|
Thema 4. Meine Arbeitsstelle. | Практичні заняття, самостійна робота
|
Презентація, аудіоматеріали, відеоматеріали, тестові завдання, література для домашнього та індивідуального читання | Вивчення лексики до теми.
Виконання завдань у підручнику та робочому зошиті. Виконання завдань рубрики Internetrecherche. Виконання завдань рубрики Interaktive Übungen Домашнє читання Інивідуальне читання |
|
Thema 5. Kunst. | Практичні заняття, самостійна робота | Презентація, аудіоматеріали, відеоматеріали, тестові завдання, література для домашнього та індивідуального читання | Вивчення лексики до теми.
Виконання завдань у підручнику та робочому зошиті. Виконання завдань рубрики Internetrecherche. Виконання завдань рубрики Interaktive Übungen Домашнє читання Інивідуальне читання |
|
Thema 6. Studium. | Практичні заняття, самостійна робота
|
Презентація, аудіоматеріали, відеоматеріали, тестові завдання, література для домашнього та індивідуального читання | Вивчення лексики до теми.
Виконання завдань у підручнику та робочому зошиті. Виконання завдань рубрики Internetrecherche. Виконання завдань рубрики Interaktive Übungen Домашнє читання Інивідуальне читання |
- Система оцінювання та вимоги
Загальна система оцінювання курсу |
Поточний контроль здійснюється під час проведення практичних занять і має на меті перевірку знань студентів з окремих тем навчальної дисципліни та рівня їх підготовленості до виконання конкретної роботи. Оцінки у 12-бальній шкалі отримані студентами, виставляються у журналах обліку відвідування та успішності академічної групи.
Оцінювання на навчальних заняттях для одного модуля переводяться у -бальну систему за формулою: (Сер. бал. х 0,05 +0,4) х максимальну кількість балів за модуль) Студент, знання, уміння і навички якого на навчальних заняттях за 12-бальною шкалою оцінено від 1 до 3 балів, вважається таким, що недостатньо підготувався до цих занять і має академічну заборгованість за результатами поточного контролю. Студенту, який не виконав поточних домашніх завдань, не підготувався до навчальних занять, в журнал обліку роботи академічної групи ставиться 0 балів. Поточну заборгованість, пов’язану з непідготовленістю або недостатньою підготовленістю до навчальних занять, студент повинен ліквідувати. За ліквідацію поточної заборгованості нараховуються бали середнього (4, 5, 6), достатнього (7, 8, 9) та високого рівня (10, 11, 12). Критерії оцінювання знань, умінь, навичок студентів на навчальних заняттях
Критерії оцінювання результатів виконання МКР. Висновок про рівень підготовки студентів робиться на підставі результатів виконання завдань модульної контрольної роботи з практики усного та писемного мовлення німецької мови. Підсумкова оцінка виставляється з урахуванням балів, отриманих за всі види завдань. МКР складається з 4-х завдань. Перше завдання передбачає перевірку вміння студентів розуміти незнайомий текст без словника та визначати головну думку. Зміст текстів пов’язаний з темами, які вивчаються на 1-му курсі. Друге та третє завдання мають за мету визначити рівень володіння студентами лексичними структурами та коректність їх використання у мовленні. Мета четвертого завдання – перевірити засвоєння лексики студентами та навички її використання на понадфразовому рівні. При виконанні МКР з практичного курсу німецької мови студент може набрати максимум 20 балів (у першому семестрі) та максимум 10 балів (у другому семестрі). I завдання – 4 бали (І семестр); 2 бали (ІІ семестр). II завдання – 4 бали (І семестр); 2 бали (ІІ семестр). ІІІ завдання – 4 бали (І семестр); 2 бали (ІІ семестр). IV завдання – 8 балів (І семестр); 4 бали (ІІ семестр). Оцінка “відмінно” виставляється студенту, який при виконанні практичних завдань показав глибокі, ґрунтовні знання навчального матеріалу. Робота має бездоганне мовленнєве та естетичне оформлення. Допускаються поодинокі незначні помилки. Оцінка “добре” виставляється студенту, який при виконанні практичних завдань показав міцні знання, але допустив декілька помилок, які не порушують структуру речення. Оцінка “задовільно” виставляється студенту, який поверхово засвоїв навчальний матеріал, допустив значні орфографічні, граматичні та лексичні помилки. Оцінка “незадовільно” виставляється студенту з низьким рівнем знань з граматики, лексики та орфографії, який допустив велику кількість помилок, не володіє вміннями та навичками мовної компетенції. Критерії оцінки самостійної роботи. Контроль за самостійною роботою здійснює викладач на консультаціях. Студенти для виконання завдань самостійної роботи, зазвичай, заводять окремий зошит. Оцінювання виконання кожного завдання самостійної роботи відбувається за 12-бальною шкалою, які згодом переводяться за формулою у відповідну кількість балів, яка передбачена у робочій програмі: у першому семестрі – 20 балів, у другому семестрі – 10 балів. Підсумковий контроль (іспит) Завдання іспиту охоплюють всі чотири види мовленнєвої діяльності (рецептивні – аудіювання та читання, та продуктивні – письмо та говоріння) до тем, передбачених Curriculum та навчальною програмою курсу відповідно до рівня володіння мовою. За кожний вид діяльності нараховується 10 балів, таким чином максимальна кількість балів на іспиті – 40. Перше завдання: Аудіювання складається з трьох частин. Аудіювання 1 – прослуховування 5 повідомлень на автовідповідач. За кожну правильну відповідь нараховується 0,5 бали. Аудіювання 2 – прослуховування 5 повідомлень по радіо. За кожну правильну відповідь нараховується 0,5 бали. Аудіювання 3 – прослуховування бесіди. За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал. Максимальна кількість балів – 10 Друге завдання: Читання складається з 2-х частин, за кожну правильну відповідь нараховується 1 бал. Максимальна кількість балів – 10 Третє завдання: Письмо перевіряється здатність написати листа на задану тему за опорними пунктами (6 балів) – вміння логічного викладу думок (1 бал) – граматична компетентність (2 бали) – словниковий запас (1 бал) Максимальна кількість балів – 10 Четверте завдання: Говоріння: – Вміння висловлюватися на задану тему – Використання відповідних мовних засобів Максимальна кількість балів – 10. Менше 24 балів – студент не склав іспит. VII семестр
VІІІ семестр
Семестровий (підсумковий) контроль проводиться у формі екзамену. Оцінка знань студентів здійснюється за 100 бальною шкалою за такими рівнями та критеріями:
|