Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
факультет іноземної філології
кафедра німецької мови
1.Загальна інформація про курс
Назва курсу, мова викладання | Стилістика німецької мови
Мова викладання – німецька |
Викладачі | Лекційні заняття: Зданюк Тетяна Вікторівна, доцент кафедри німецької мови, кандидат педагогічних наук
Практичні заняття: Яремчук Інна Михайлівна, старший викладач кафедри німецької мови, кандидат філологічних наук |
Профайл викладачів | https://deutsch.kpnu.edu.ua/about-kaf/zdaniuk-t-v/ https://deutsch.kpnu.edu.ua/about-kaf/zdaniuk-t-v/ |
E-mail: | zdanyuk.tetyana@kpnu.edu.ua |
Сторінка курсу в MOODLE | https://moodle.kpnu.edu.ua/course/view.php?id=693 |
Консультації | Згідно графіку консультацій, що розміщений на сайті кафедри німецької мови:
https://deutsch.kpnu.edu.ua/hr-kons-vykl/ Зданюк Т.В. – вівторок 16.00-18.00 Яремчук І.М. – четвер 16.00-18.00 |
- Анотація до курсу
Курс «Стилістика німецької мови» належить до циклу варіативних навчальних дисциплін, дисциплін вільного вибору студента, дисциплін професійної підготовки фахівців зі спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (німецька) за освітньою програмою Німецька мова і зарубіжна література. Курс вивчається у 6-му семестрі і завершується заліком.
Основними організаційними формами навчання є лекційні та практичні заняття. Лекції ознайомлюють студентів з основами, проблемами та понятійним апаратом сучасної стилістики, а також з основними принципами та критеріями класифікації функціональних стилів та стильовою оцінкою тексту, зі стилістичними засобами, притаманними системі сучасної німецької мови. Ці стилістичні засоби розглядаються на фонетичному, лексичному та граматичному рівнях. Практичні заняття закріплюють набуті на лекціях і під час самостійної підготовки знання студентів з курсу. На практичних заняттях розглядаються найбільш проблемні питання курсу як у вигляді дискусій, так і у формі доповідей та презентацій студентів. Курс викладається німецькою мовою.
- Мета та цілі курсу
Мета вивчення навчальної дисципліни «Стилістика німецької мови» є визначення лінгвістичної природи стилістичних засобів мови в їх системі та вивчення їх функціональних можливостей, аналіз і опис характерних рис функціональних стилів сучасної німецької мови.
- Формат курсу
Стандартний курс (очний). Навчальним планом передбачені лекції та практичні заняття.
- Результати навчання
У результаті вивчення дисципліни студент повинен отримати наступні програмні компетентності навчання:
– Здатність проведення досліджень на відповідному рівні, пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел;
– Володіння навичками та сучасними методами проведення наукових досліджень;
– Використання основних понять лінгвістики у її системно-структурних зв’язках;
– Вміння аналізувати та порівнювати мовні явища в рідній та іноземній мовах;
– Володіння практикою перекладу різножанрових текстів з рідної мови на німецьку та навпаки;
– Вміння диференціювати та інтерпретувати функціональні стилі сучасної німецької літературної мови;
– Вміння аналізувати зміст художнього твору як сукупність його тематики й проблематики, а також у взаємозв’язках компонентів змісту із компонентами форми твору, визначити специфіку вираження естетичних ідей в художній літературі.
Очікувані результати навчання:
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
– Знати основні поняття лінгвістики, розуміти їх системно-структурні зв’язки;
– Вміти виділяти та порівнювати форму, зміст й функції мовних одиниць іноземної та рідної мов;
– Знати та інтерпретувати систему функціональних стилів сучасної німецької мови;
– Розрізняти основні закономірності розвитку та функціонування типових та нетипових мовних явищ;
– Володіти навичками письмового та усного перекладу різножанрових текстів, робити аналітичне опрацювання та переклад іншомовних джерел з метою отримання інформації, що необхідна для професійної та наукової діяльності.
Обсяг і ознаки курсу
Найменування показників | Характеристика навчального курсу |
денна форма навчання | |
Освітня програма, спеціальність | Німецька мова і зарубіжна література
014 Середня освіта (Мова і література (німецька) |
Рік навчання/ рік викладання | III |
Семестр вивчення | VI |
Нормативна/вибіркова | варіативна |
Кількість кредитів ЄКТС | 4 кредити ЄКТС |
Загальний обсяг годин | 120 год |
Кількість годин навчальних занять | 40 год. |
Лекційні заняття | 16 год. |
Практичні заняття | 24 год. |
Семінарські заняття | – |
Лабораторні заняття | – |
Самостійна та індивідуальна робота | 80 год |
Форма підсумкового контролю | залік |
- Пререквізити курсу
Ефективність засвоєння змісту дисципліни «Стилістика німецької мови» значно підвищиться, якщо здобувач вищої освіти попередньо опанував матеріал таких дисциплін як: практика усного та писемного мовлення німецької мови, вступ до мовознавства, німецька фразеологія у лінгвокультурологічному аспекті, практична фонетика, практична граматика німецької мови, теоретична граматика, основи наукових досліджень, лінгвокраїнознавство, лексикологія, основи наукових досліджень.
7.Технічне й програмне забезпечення /обладнання
Вивчення курсу не потребує використання спеціального програмного забезпечення.
- Політики курсу
Письмові роботи. Очікується, що студенти виконають декілька видів письмових робіт та готуватимуть презентації до тем визначених робочою навчальною програмою дисципліни.
Відвідання занять. Очікується, що всі студенти відвідають усі лекції і практичні заняття курсу. Студенти мають інформувати викладача про неможливість відвідати заняття. У будь-якому випадку студенти зобов’язані дотримуватися термінів виконання усіх видів робіт, передбачених курсом.
Література. Уся література, яку студенти не можуть знайти самостійно, буде надана викладачем виключно в освітніх цілях без права її передачі третім особам. Студенти заохочуються до використання також й іншої літератури та джерел, яких немає серед рекомендованих.
Схема курсу
Тема | Форма заняття | Матеріали | Література,
Інтернет ресурси |
Завдання
|
Thema 1. Stilistik: Gegenstand, Aufgaben, Stellung unter anderen Wissenschaften. Die wichtigsten Begriffe der Stilistik. | Лекція,
практичне заняття, самостійна робота
|
Презентація
|
Літературу до кожної теми див. у робочій програмі навчальної дисципліни та планах практичних занять. | Опрацювання теоретичних питань лекції.
Обговорення питань за планом практичного заняття. Виконання тренувальних вправ до теми. Вивчення глосарію термінів до теми. |
Thema 2. Funktionalstile. | Лекція,
практичне заняття, самостійна робота
|
Презентація | Опрацювання теоретичних питань лекції.
Обговорення питань за планом практичного заняття. Виконання тренувальних вправ до теми. Вивчення глосарію термінів до теми. |
|
Thema 3. Text aus stilistischer Sicht. | Лекція,
практичне заняття, самостійна робота
|
Презентація | Опрацювання теоретичних питань лекції.
Обговорення питань за планом практичного заняття. Виконання тренувальних вправ до теми. Вивчення глосарію термінів до теми. Підготовка презентації. |
|
Thema 4. Lexikalische Stilmittel des Wortschatzes. | Лекція,
практичне заняття, самостійна робота
|
Презентація | Опрацювання теоретичних питань лекції.
Обговорення питань за планом практичного заняття. Виконання тренувальних вправ до теми. Вивчення глосарію термінів до теми. |
|
Thema 5. Mittel des bildlichen Ausdrucks. | Лекція,
практичне заняття, самостійна робота
|
Презентація | Опрацювання теоретичних питань лекції.
Обговорення питань за планом практичного заняття. Виконання тренувальних вправ до теми. Вивчення глосарію термінів до теми. Підготовка презентації. |
|
Thema 6. Grammatik in Dienste der Stilistik. | Лекція,
практичне заняття, самостійна робота
|
Презентація | Опрацювання теоретичних питань лекції.
Обговорення питань за планом практичного заняття. Виконання тренувальних вправ до теми. Вивчення глосарію термінів до теми. |
|
Thema 7. Stilistisch-phonetische Ausdrucksmittel. | Лекція,
практичне заняття, самостійна робота
|
Презентація | Опрацювання теоретичних питань лекції.
Обговорення питань за планом практичного заняття. Виконання тренувальних вправ до теми. Вивчення глосарію термінів до теми. Підготовка презентації. |
|
Thema 8. Sprach-und Stilnorm. Stilistische Fehler.
МКР
|
Лекція,
практичне заняття, самостійна робота
|
Презентація | Опрацювання теоретичних питань лекції.
Обговорення питань за планом практичного заняття. Виконання тренувальних вправ до теми. Вивчення глосарію термінів до теми. Підготовка презентації. |
- Система оцінювання та вимоги
Загальна система оцінювання курсу |
Поточний контроль здійснюється під час проведення практичних занять і має на меті перевірку знань студентів з окремих тем навчальної дисципліни та рівня їх підготовленості до виконання конкретної роботи. Оцінки у 12-бальній шкалі отримані студентами, виставляються у журналах обліку відвідування та успішності академічної групи.
Оцінювання на навчальних заняттях для одного модуля переводяться у -бальну систему за формулою: (Сер. бал. х 0,05 +0,4) х максимальну кількість балів за модуль) Студент, знання, уміння і навички якого на навчальних заняттях за 12-бальною шкалою оцінено від 1 до 3 балів, вважається таким, що недостатньо підготувався до цих занять і має академічну заборгованість за результатами поточного контролю. Студенту, який не виконав поточних домашніх завдань, не підготувався до навчальних занять, в журнал обліку роботи академічної групи ставиться 0 балів. Поточну заборгованість, пов’язану з непідготовленістю або недостатньою підготовленістю до навчальних занять, студент повинен ліквідувати. За ліквідацію поточної заборгованості нараховуються бали середнього (4, 5, 6), достатнього (7, 8, 9) та високого рівня (10, 11, 12). Критерії оцінювання знань, умінь, навичок студентів на навчальних заняттях
Метою МКР є контроль успішності засвоєння теоретичних знань та практичних вмінь, сформовані в результаті вивчення всього курсу дисципліни. Модульна контрольна робота виконується у письмовій формі. До її написання допускаються всі студенти. Позитивну оцінку за МКР не рекомендується покращувати. Невиконання МКР оцінюється у 0 балів. Студенти, які за результатами виконання МКР отримали рейтинговий бал менший 60 % від максимальної кількості балів, виділених на цей вид роботи, а також ті, що не з’явилися для її виконання або не виконали її завдань, вважаються такими, що мають академічну заборгованість за результатами поточного контролю, ліквідація якої є обов’язковою. Критерії оцінювання модульної контрольної роботи Максимальна кількість балів, яку можна отримати за модульну контрольну роботу – 20 балів. За кожне правильно виконане тестове завдання нараховується 1 бал. Найменша кількість балів, що дозволяє кваліфікувати модульну контрольну роботу задовільною – 12 балів.
Семестровий (підсумковий) контроль проводиться у формі заліку. Оцінка знань студентів здійснюється за 100 бальною шкалою за такими рівнями та критеріями:
|