Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
факультет іноземної філології
кафедра німецької мови
- Загальна інформація про курс
Назва курсу, мова викладання | Практика усного та писемного мовлення німецької мови
Мова викладання – німецька |
Викладач | Крецька Юлія Анатоліївна, старший викладач кафедри німецької мови |
Профайл викладача | https://deutsch.kpnu.edu.ua/about-kaf/kretska-iu-a/ |
E-mail: | kretska@kpnu.edu.ua
|
Сторінка курсу в MOODLE | https://moodle.kpnu.edu.ua/course/view.php?id=4490#section-8
|
Консультації | Згідно графіку консультацій, що розміщений на сайті кафедри німецької мови: вівторок 16.00 – 18.00
https://deutsch.kpnu.edu.ua, https://deutsch.kpnu.edu.ua/hrafik-konsultatsii-kafedry-nimetskoi-movy-na-2020-2021-n-r/
|
- Анотація до курсу
- Навчальна дисципліна «Практика усного та писемного мовлення німецької мови» належить до циклу обов’язкові компоненти, дисципліни професійної підготовки другого (магістерського) рівня вищої освіти зі спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (німецька) за освітньо-професійною програмою Середня освіта (Німецька мова і зарубіжна література). Курс вивчається у 1-3му семестрах і завершується екзаменом.
Курс викладається німецькою мовою.
- Мета курсу
Метою викладання навчальної дисципліни «Практика усного та писемного мовлення німецької мови» є формування мовних, мовленнєвих, соціокультурних та навчально-стратегічних компетентностей в оволодінні німецькою мовою у процесі підготовки висококваліфікованих, мотивованих, здатних до автономного підвищення своєї кваліфікації вчителів та викладачів німецької мови.
- Формат курсу
Стандартний курс (очний/заочний).
- Результати навчання
У результаті вивчення дисципліни студент повинен отримати:
Загальні компетентності:
- Здатність використовувати знання іноземної мови в освітній діяльності.
- Здатність до навчально-наукової діяльності у ситуаціях мультикультурності.
Фахові компетентності:
- Розуміти усне німецьке мовлення та реагувати на нього у процесі спілкування.
- Здатність до застосування психофізіологічних механізмів сприйняття усного та писемного німецького та англійського мовлення при роботі з різножанровими та різностильовими текстами.
- Здатність розуміти та створювати зв’язні тексти різних жанрів, а також виробити стратегію оволодіння креативним письмом німецької мови як видом комплексної діяльності, що має соціальні, когнітивні та мовні особливості.
Очікувані програмні результати навчання:
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
- Володіти навичками побудови зв’язних текстів різної тематики німецькою мовою.
- Застосовувати знання німецької мови у чотирьох видах мовленнєвої діяльності; адаптувати своє мовлення до конкретних умов та ступеня навчання.
- Володіти навичками побудови творчих текстів різних жанрів, а також стратегією креативного письма німецької мови як видом комплексної діяльності, що має соціальні, когнітивні та мовні особливості.
- Обсяг і ознаки курсу
Найменування показників | Характеристика навчального курсу | |
денна форма навчання | заочна форма навчання | |
Освітня програма, спеціальність
|
освітньо-професійна програма Середня освіта (Німецька мова і зарубіжна література)
спеціальність 014 Середня освіта (Мова і література (німецька)
|
освітньо-професійна програма Середня освіта (Німецька мова і зарубіжна література)
спеціальність 014 Середня освіта (Мова і література (німецька)
|
Рік навчання/ рік викладання | 1-2 | 1-2 |
Семестр вивчення | 1-3 | 1-3 |
нормативна/вибіркова | нормативна | нормативна |
Кількість кредитів ЄКТС | 9 | 9 |
Загальний обсяг годин | 270 | 270 |
Кількість годин навчальних занять | 110 | 40 |
Лекційні заняття | ||
Практичні заняття | 110 | 40 |
Семінарські заняття | ||
Лабораторні заняття | ||
Самостійна та індивідуальна робота | 160 | 230 |
Форма підсумкового контролю | 3-й семестр – екзамен | 3-й семестр – екзамен |
- Пререквізити курсу
Дисципліна «Практика усного та писемного мовлення німецької мови» вивчається у тісному взаємозв’язку із мовознавчими дисциплінами, які вивчалися на першому (бакалаврському) рівні вищої освіти: практикою усного та писемного мовлення, практичною граматикою, практичною фонетикою, стилістикою, теоретичною фонетикою, теоретичною граматикою і лексикологією німецької мови, лінгвокраїнознавством та теорією перекладу.
- Технічне й програмне забезпечення /обладнання
Вивчення курсу не потребує використання програмного забезпечення, крім загальновживаних програм і операційних систем.
- Політики курсу
Письмові роботи. Очікується, що студенти виконають декілька видів письмових робіт (тести) та готуватимуть презентації до тем визначених робочою навчальною програмою дисципліни.
Відвідання занять. Очікується, що всі студенти відвідають усі лекції і практичні заняття курсу. Студенти мають інформувати викладача про неможливість відвідати заняття. У будь-якому випадку студенти зобов’язані дотримуватися термінів виконання усіх видів робіт, передбачених курсом.
Література. Уся література, яку студенти не можуть знайти самостійно, буде надана викладачем виключно в освітніх цілях без права її передачі третім особам. Студенти заохочуються до використання також й іншої літератури та джерел, яких немає серед рекомендованих.
Схема курсу
Тема | Форма заняття | Матеріали | Література,
Інтернет ресурси |
Завдання |
Тема 1. Finanzen | Практичне заняття,
самостійна робота |
Презентація, аудіоматеріали, відеоматеріали, тестові завдання, література для домашнього та індивідуального читання | Літературу до кожної теми див. у робочій програмі навчальної дисципліни. | Вивчення лексики до теми.
Виконання завдань у підручнику та робочому зошиті. Виконання завдань рубрики Internetrecherche. Виконання завдань рубрики Interaktive Übungen Домашнє читання Індивідуальне читання |
Тема 2. Psychologie | Практичне заняття,
самостійна робота |
Презентація, аудіоматеріали, відеоматеріали, тестові завдання, література для домашнього та індивідуального читання | Вивчення лексики до теми.
Виконання завдань у підручнику та робочому зошиті. Виконання завдань рубрики Internetrecherche. Виконання завдань рубрики Interaktive Übungen Домашнє читання Індивідуальне читання |
|
Тема 3. Stadt und Dorf
|
Практичне заняття,
самостійна робота
|
Презентація, аудіоматеріали, відеоматеріали, тестові завдання, література для домашнього та індивідуального читання | Вивчення лексики до теми.
Виконання завдань у підручнику та робочому зошиті. Виконання завдань рубрики Internetrecherche. Виконання завдань рубрики Interaktive Übungen Домашнє читання Індивідуальне читання |
- Система оцінювання та вимоги
Загальна система оцінювання курсу |
Поточний контроль здійснюється під час проведення практичних занять і має на меті перевірку знань студентів з окремих тем навчальної дисципліни та рівня їх підготовленості до виконання конкретної роботи. Оцінки у 12-бальній шкалі отримані студентами, виставляються у журналах обліку відвідування та успішності академічної групи.
Оцінювання на навчальних заняттях для одного модуля переводяться у 12-бальну систему за формулою: (Сер. бал. х 0,05 +0,4) х максимальну кількість балів за модуль) Студент, знання, уміння і навички якого на навчальних заняттях за 12-бальною шкалою оцінено від 1 до 3 балів, вважається таким, що недостатньо підготувався до цих занять і має академічну заборгованість за результатами поточного контролю. Студенту, який не виконав поточних домашніх завдань, не підготувався до навчальних занять, в журнал обліку роботи академічної групи ставиться 0 балів. Поточну заборгованість, пов’язану з непідготовленістю або недостатньою підготовленістю до навчальних занять, студент повинен ліквідувати. За ліквідацію поточної заборгованості нараховуються бали середнього (4, 5, 6), достатнього (7, 8, 9) та високого рівня (10, 11, 12).
Критерії оцінювання знань, умінь, навичок студентів на навчальних заняттях
Висновок про рівень підготовки здобувачів вищої освіти робиться на підставі результатів виконання завдань модульної контрольної роботи з практики усного та писемного мовлення німецької мови. Підсумкова оцінка виставляється з урахуванням балів, отриманих за всі види завдань. МКР складається з 4-х завдань. Перше завдання передбачає розуміння тексту/текстів на слух та виконання тестових завдань для контролю розуміння прослуханого. Друге завдання передбачає перевірку вміння студентів розуміти незнайомий текст без словника та визначати головну думку. Третє завдання має за мету визначити рівень володіння студентами лексичними та граматичними структурами та коректність їх використання у мовленні. Мета четвертого (творчого) завдання – перевірити засвоєння лексики студентами та навички її використання у зв’язних висловлюваннях на понадфразовому рівні. При виконанні МКР з практики усного та писемного мовлення німецької мови студент може набрати максимум 5 балів. Робота оцінюється у 20 балів – по 5 балів за кожне завдання. Загальна оцінка за 20-бальною шкалою згодом переводиться за формулою у відповідну кількість балів – 5 балів. За кожне завдання студент може отримати: 5 балів – здобувач вищої освіти при виконанні практичних завдань показав глибокі, ґрунтовні знання навчального матеріалу. Робота має бездоганне мовленнєве та естетичне оформлення. 4 бали – здобувач вищої освіти при виконанні практичних завдань показав міцні знання, але допустив декілька помилок, які не порушують структуру речення. 3 бали – здобувач вищої освіти поверхово засвоїв навчальний матеріал, допустив значні орфографічні, граматичні та лексичні помилки. 2 бали – здобувач вищої освіти допустив велику кількість помилок, не володіє вміннями та навичками мовної та мовленнєвої компетентності.
Критерії оцінки самостійної роботи. Контроль за самостійною роботою здійснює викладач на консультаціях. Здобувачі вищої освіти для виконання завдань самостійної роботи, зазвичай, заводять окремий зошит. Оцінювання виконання кожного завдання самостійної роботи відбувається за 12-бальною шкалою, які згодом переводяться за формулою у відповідну кількість балів – 5 балів.
І-ІI семестр
ІІI семестр
Семестровий (підсумковий) контроль проводиться у формі екзамену. Оцінка знань студентів здійснюється за 100 бальною шкалою за такими рівнями та критеріями:
|