Erwirb neues Wissen, während du das alte überdenkst, so wirst du anderen zum Lehrer
Konfuzius
Хто осягає нове, плекаючи старе, той може бути вчителем
Конфуцій
Для того щоб навчати у сьогоднішньому дигітальному світі, потрібно перш за все розпочати з себе: «перепрограмуватися» самим викладачам, самовдосконалитися і тоді, дійсно, пізнаючи нове, ми маємо право стати взірцем та вчителем для інших.
У цей непростий час «корона-кризи» науково-педагогічні працівники кафедри німецької мови брали та беруть активну участь у цілій низці семінарів, курсів, вебінарів, воркшопів всеукраїнського, європейського і, навіть, світового формату.
Зокрема, вебінари від Goethe Institut «Vom Präsenzunterricht zum digitalen Unterricht: Aufgaben und Übungen», де було запропоновано низку Apps, які можуть використовуватися під час онлайн занять: Edupad, Quizket, Vocaroo, learningAps, Google Slides тощо. Під час вебінару «PEPs in Zeiten der Krise» обговорювалися можливості, що пропонуються студентам, які навчаються на онлайн-платформі „DLL: Deutsch lehren lernen“ Гете Інституту для проведення практично зорієнтованих проектів у закритих на час карантину школах. Обмін досвідом щодо ефективної організації занять з іноземної мови відбувся у рамках вебінару «Guter Fremdsprachenunterricht – Wie machen das eigentlich die anderen?». Дотримання основних методико-дидактичних принципів на заняті з іноземної мови стало предметом розгляду на семінарах «Lernerzentriertes Unterrichten im virtuellen Klassenzimmer», «Handlungsorientierte Onlineaktivitäten (Handlungsorientierten Unterricht leicht und ohne großen technischen Aufwand gestalten»).
На платформі дистанційного навчання «Відкритий Університет Майдану» (ВУМ) відбувся онлайн-курс «Академічна доброчесніть в університеті», відео-лекції, під час яких було обговорено основні шляхи застосування в освітній діяльності принципів академічної доброчесності. Зокрема, зосереджено увагу на питаннях: що таке академічна доброчесність та якими є передумови створення доброчесного середовища в університеті, як його створити; що таке плагіат та як його уникнути (академічне письмо).
Онлайн-курс «Академічна доброчесність для вчителів» на платформі EdEra в рамках Проекту сприяння академічній доброчесності в Україні (SAIUP) знайомить зі шляхами формування культури доброчесності в учнів початкової, середньої та старшої школи, що надзвичайно важливо для підготовки висококваліфікованих вчителів закладів освіти.
Ціла низка онлайн-семінарів була запропонована давнім партнером кафедри Hueber Verlag: «Online unterrichten: Kompaktkurs», «Landeskunde», «KIKUS interaktiv“, «Unterrichten und lernen mit Hueber interaktiv», „Schmeckt das Online-Lernen den Synapsen?“, „Lernen verändert sich – der neue GER und das neue Hueber Lehrwerk „Momente». Зазначені вебінари стосувалися проблеми ефективності використання країнознавчих тем на заняттях з іноземної мови, шляхів реалізації інтерактивного навчання під час вивчення іноземної мови, розгляду когнітивних процесів під час дигіталізованого навчання, змін у рамкових загальноєвропейських програмах з іноземних мов тощо.
У рамках партнерства з Асоціацією українських германістів кафедра німецької мови долучилася до семінару «Урок перекладу як урок демократії», де детально були висвітлені принципи і критерії відбору та дидактизації текстів для уроків перекладу, детально розглянуті можливі типи вправ з метою покращення у студентів навичок аудіювання, розуміння, запам’ятовування, техніки нотування та редагування цільових текстів.
Під час вебінарів «Digital und online unterrichten – Distanzlernen in Zeiten der Krise», «Lernen auf Distanz: Sprechen fördern in Zeiten der Digitalisierung» обговорено проблеми дистанційного навчання і його можливості у кризовий період.
47-й з’їзд у Марбурзі „Marburger DaF/DaZ – Thementagen“ цьогоріч відбувся в онлайн форматі, що відкрило можливість більшому колу германістів з усього світу (понад 400 учасників) обговорити проблеми дистанційного навчання, а також отримати ціні практичні поради.
Триденна веб-конференція „DaF WEBKON“ за підтримки „Deutsche Welle“, австрійського інтеграційного фонду запропонувала 27-ми годинну програму, під час якої можна було відвідати віртуальні ярмарки, протестувати нові Apps та Tools, обговорити багатомовність як ресурс на заняттях з німецької мови. Воркшопи „Sprachmittlung im DaF Unterricht: ein alter Hut?“, „Beliebteste Werkzeuge der Deutschlehrenden kennenlernen“ розширили можливості використання новітніх засобів навчання німецької мови.
Дистанційна робота триває!