Практично кожен, хто має на меті написати текст будь-якого стилю, стикається з певними труднощами, які заважають викласти думки на папір. Страх допустити помилку, небажання докладати зусиль до “нудного” процесу, невміння знайти ідею… Крім того, письмо для багатьох може бути доволі стресовим, адже вимагає концентрації, натхнення, певного рівня знань, умінь, навичок та ін. Саме через ці бар’єри багато людей не приділяють належної уваги такому виду діяльності.
Яким же чином покращити сприймання письма? Як навчити шукати ідеї, долати труднощі та страхи? На ці питання знаходять відповіді студенти-магістранти під час вивчення дисципліни “Техніки креативного іншомовного письма” (викладач доцент Боднарчук Тетяна Вікторівна)
Під час одного з занять, тема якого зазначалась як “Schreibereisen” нашим завданням було створити літературного героя за певних умов. Щоб якісно це реалізувати, слід піти у місце, що знаходиться поза межами аудиторії. Це може бути парк, кафе, вокзал, тощо. Зручно розташувавшись у цій точці, кожен повинен обрати собі людину з перехожих та описати її. Варто звернути увагу на вік, зовнішній вигляд, пофантазувати хто ця людина, куди вона йде та звідки, чим займається та яку мету має. Також можна продумати її характер та ін.
Обравши комфортну локацію, поспостерігавши за людьми довкола, ми одразу взялися до роботи. Закінчивши писати та продемонструвавши результат роботи одне одному, ми дійшли висновку, що накладати власну історію на уже готового героя, який проходить повз, вельми цікаво й захоплююче. Особливо, коли виявляється, що колега обрав ту ж людину для опису, проте продемонстрував її образ з іншої сторони.
Крім того, ми обговорили інші шляхи реалізації цього завдання. У ході дискусії виявили, що можна створювати літературного героя не тільки із людей довкола, але й з речей. При цьому пишучи як від першої, так і від третьої особи.
Таке креативне завдання охоче сприймуть старшокласники. Також його досить легко вписати у план навчальної діяльності.