Курс “Kinderliteratur in Theorie und Praxis” в Університеті Гіссен виявився неабияким досвідом для нас, студентів. Цей курс, без сумніву, змінив наше бачення дитячої та підліткової літератури та її ролі в розвитку дитини та юнаків. Лекції, що поєднували теоретичні аспекти з практичними завданнями, дозволили нам зануритися в дивовижний світ дитячої книги. Ми не лише ознайомилися з різноманітними жанрами та стилями, а й навчилися аналізувати тексти з точки зору літературної критики та психології дитини. Практичні заняття були особливо корисними. Ми створювали власні історії, розробляли завдання до текстів, та й загалом займались проєктами. Цей досвід дав нам можливість розвинути власні творчі здібності та зрозуміти, як працювати з учнями. Викладачі курсу створили атмосферу, яка спонукала до активної участі в обговореннях та творчих проектах.Їхні глибокі знання та ентузіазм стали для нас великою мотивацією”.

Рєната Маковецька:«Цього семестру в межах курсу Kinder- und Jugendliteratur я змогла не лише застосувати власні знання на практиці,а й отримати новий досвід,обмінявшись думками зі студентами з Німеччини. Протягом усього курсу я мала можливість вивчати та аналізувати літературу. Найбільше мені сподобалася робота над власною презентацією для аналізу твору. Мені випала нагода детальніше ознайомитися із твором „nicu und jess“ та розглянути його з різних перспектив. Його теми є безмежно актуальними й у сьогоднішньому суспільстві.»

Тетяна Бричаєва: «Курс Kinderliteratur in Theorie und Praxis став чудовою можливістю глибше пізнати педагогічні аспекти вивчення дитячої літератури та знайти практичні способи її застосування у навчанні. Однією з найбільш цінних частин була можливість розробляти власні проекти, які включали створення вправ та завдань до книг. Цей формат роботи дав змогу не тільки проявити творчий підхід, але й перевірити, наскільки розроблені ідеї можуть бути корисними для практики. Групова робота, яка була важливою частиною курсу, дозволила обговорити ідеї з колегами, отримати зворотний зв’язок і вдосконалити наші проекти. Така співпраця надихала та допомагала відкривати нові перспективи щодо методик викладання. Загалом, курс мотивує продовжувати дослідження дитячої літератури та впроваджувати інноваційні ідеї у навчальний процес.»

Соломія Білик: «Курс “Kinderliteratur in Theorie und Praxis” став для мене надзвичайно цінним досвідом. Глибоке занурення в світ дитячої та підліткової літератури дозволило мені розширити свої знання про її розвиток, різноманітність жанрів та вплив на юних читачів.Особливо захопливим було працювати над проектом за твором “Nicu und Jess”. З моєю колегою з Німеччини ми розробити низку цікавих методичних прийомів, які можна використовувати для розвитку мовлення, уяви та критичного мислення в учнів. Важливо зазначити, що аналіз цього твору дозволив мені глибше зрозуміти психологічні особливості підлітків. Я впевнена, що отримані знання допоможуть мені створювати цікаві та розвиваючі заняття для учнів, а також сприяти формуванню в них любові до читання.»

Юліанна Лендел : “Курс для мене був пізнавальним та цікавим. Мені сподобалися книги, які ми читали. Багато з них були новими для мене, я взяла їх собі до уваги, та навіть багатьма поділилася з своїми знайомими, які володіють німецькою. Курс став дійсно корисним. Методичні ідеї та розробки моїх колег мене теж вразили, взяла до уваги багато нового”.

Підсумовуючи, можна сказати, що курс “Kinderliteratur in Theorie und Praxis” – це не просто набір знань, а й незабутній досвід, який дозволив нам розкрити свій потенціал і зрозуміти, наскільки важлива дитяча та підліткова література для формування особистості. Цей курс – це інвестиція в наше майбутнє як майбутніх педагогів. (Денис Чубатюк)

Завершення курсу у межах проєкту “Ukraine digital”: відгуки учасників