22 травня 2025 року на факультеті іноземної філології за ініціативи кафедри німецької мови проведено міжвузівський науковий форум здобувачів вищої освіти «Сучасні аспекти та перспективні напрямки розвитку науки». Доповідачі Університету Огієнка та Волинського національного університету імені Лесі Українки представили наукові доповіді, які стосувалися сучасних тенденцій у методиці навчання німецької мови як іноземної, перекладу та лінгвостилістичного аналізу текстів.
З вітальним словом до учасників звернулися: декан факультету іноземної філології, доцент Алла ХОПТЯР, завідувач кафедри німецької мови, доцент Тетяна КАЛИНЮК, заступник декана факультету іноземної філології з наукової роботи та міжнародних зв’язків Ольга ШАПОВАЛ.
Зважаючи на актуальність питання використання ресурсів штучного інтелекту у науковій діяльності, доцент Тетяна КАЛИНЮК ознайомила присутніх із документом МОН «Рекомендації щодо відповідального впровадження та використання технологій штучного інтелекту в закладах вищої освіти», який покликаний слугувати практичним інструментом для ЗВО у розробці політик використання систем ШІ, а також у впровадженні та використанні систем ШІ, які забезпечать підвищення якості освіти, стимулюватимуть інноваційність у дослідженнях та сприятимуть сталому розвитку ЗВО.
Доповідачі з ВНУ ім. Лесі Українки зосередили увагу на німецько-українських аспектах перекладу на прикладі текстів військової тематики, політичних промов, особливостях машинного перекладу та культурному контекстів німецьких афоризмів.
Доповіді здобувачів вищої освіти факультету іноземної філології охоплювали аналіз інноваційних підходів до навчання німецької мови зокрема: використання цифрових ресурсів та онлайн-платформ, інтеграція відеоконтенту як засобу формування мовної та соціокультурної компетентностей, організація групової та індивідуальної роботи на уроці, диференціація навчання як шлях до урахування індивідуальних потреб і рівнів підготовки школярів тощо. Варто відзначити практичне підгрунття представлених досліджень, а саме апробацію напрацьованих завдань, вправ, тестів, проєктів під час проходження практик у ліцеях міста, що є надзвичайно цінним та засвідчує практикоорієнтованість наукової роботи. Не менш актуальними були роботи з питань лінгвостилістичного аналізу англомовного тексту – використання риторичних питань, метафор у піснях The Weeknd тощо.
Захід засвідчив високий рівень зацікавленості здобувачів вищої освіти у пошуку перспективних напрямків підготовки наукових досліджень.