Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
факультет іноземної філології
кафедра німецької мови
- Загальна інформація про курс
Назва курсу, мова викладання | Друга іноземна мова (німецька)
Мова викладання – німецька |
Викладачі | Шмирко Олена Сергіївна, старший викладач кафедри німецької мови |
Профайл викладачів | https://deutsch.kpnu.edu.ua/about-kaf/shmyrko-o-s/ |
E-mail: | shmyrko.olena@kpnu.edu.ua |
Сторінка курсу в MOODLE | https://moodle.kpnu.edu.ua/course/view.php?id=728 |
Консультації | Згідно графіку консультацій, що розміщений на сайті кафедри німецької мови https://deutsch.kpnu.edu.ua:
Шмирко О.С. – четвер 16.00
|
- Анотація до курсу
Навчальна дисципліна «Друга іноземна мова (німецька)» належить до циклу нормативних навчальних дисциплін, дисциплін професійної підготовки фахівців зі спеціальності 035 Філологія (Германські мови та літератури (переклад включно) за освітньою програмою «Англійська мова і література». Курс вивчається з III по VIII-й семестри; III , V, VII семестри завершуються заліками; IV, VI, VIII семестри – екзаменами.
Основними організаційними формами навчання є практичні заняття.
Курс викладається німецькою мовою.
- Мета курсу
Метою викладання навчальної дисципліни Друга іноземна мова (німецька) є забезпечення всебічної підготовки висококваліфікованих, мотивованих, здатних до автономного підвищення своєї кваліфікації фахівців – філологів іноземної мови, які володіють комунікативною (німецькомовною) компетенцією, що охоплює мовленнєву, мовну (лінгвістичну) та соціокультурну компетенції.
- Формат курсу
Стандартний курс (очний)
- Результати навчання
У результаті вивчення дисципліни студент повинен отримати Програмні компетентності навчання:
- Уміння та навички абстрактного і конкретного мислення, здатність до творчої і результативної праці;
- Уміння реалізувати мовленнєвий намір в ситуаціях соціально-побутової, соціально-культурної, та навчально-трудової сфер комунікації німецькою мовою;
- Забезпечення усної та письмової комунікації та оброблення інформації в різних галузях освіти, науки, техніки, культури шляхом перекладу різноманітних за змістом та жанром текстів німецькою та державною мовами;
- Здатність розуміти суть іншомовних фонетичних, лексичних та граматичних явищ другої іноземної мови;
- Уміння аналізувати і порівнювати мовні явища в рідній та німецькій мовах.
- Очікувані результати навчання з дисципліни.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми, студенти повинні:
- Володіти усним і писемним мовленням німецької мови у різноманітних ситуаціях спілкування;
- Вміти виділяти та порівнювати форму, зміст і функції мовних одиниць німецької та рідної мови;
- Уміти фонетично правильно оформлювати власне іншомовне мовлення;
- Володіти навичками побудови зв’язних текстів різної тематики німецькою мовою;
- Вільно висловлювати власні думки, адекватно використовуючи мовні засоби;
- Моделювати можливі ситуації спілкування між представниками різних культур та соціумів.
- Обсяг і ознаки курсу
Найменування показників | Характеристика навчального курсу | |
денна форма навчання | ||
Освітня програма, спеціальність | Друга іноземна мова (німецька)
спеціальність 035 Філологія (Германські мови та літератури (переклад включно) |
|
Рік навчання/ рік викладання | VI | |
Семестр вивчення | VII-VIII | |
нормативна/вибіркова | нормативна | |
Кількість кредитів ЄКТС | 10,5 | |
Загальний обсяг годин | 270 | |
Кількість годин навчальних занять | 52/54 | |
Лекційні заняття | ||
Практичні заняття | 52/54 | |
Семінарські заняття | ||
Лабораторні заняття | ||
Самостійна та індивідуальна робота | 60/64 | |
Форма підсумкового контролю | залік, екзамен |
7. Пререквізити курсу
Навчальна дисципліна «Друга іноземна мова (німецька)» вивчається у тісному взаємозв’язку із практичним курсом першої іноземної мови (англійської), практичною граматикою англійської мови.
- Технічне й програмне забезпечення /обладнання
Вивчення курсу не потребує використання програмного забезпечення, крім загальновживаних програм і операційних систем.
- Політики курсу
Письмові роботи. Очікується, що студенти виконають декілька видів письмових робіт: МКР (згідно програми), виконання вправ (тестів), написання листів – в межах підготовки до практичних занять.
Відвідання занять. Очікується, що всі студенти відвідають усі практичні заняття курсу. Студенти мають інформувати викладача про неможливість відвідати заняття. У будь-якому випадку студенти зобов’язані дотримуватися термінів виконання усіх видів робіт, передбачених курсом.
Література. Уся література, яку студенти не можуть знайти самостійно, буде надана викладачем виключно в освітніх цілях без права її передачі третім особам. Студенти заохочуються до використання також й іншої літератури та джерел, яких немає серед рекомендованих.
Схема курсу
Тема | Форма заняття | Матеріали | Література,
Інтернет ресурси |
Завдання |
Семестр VІІ | ||||
Lektion 22. Was könnte das sein? | Практичні заняття, самостійна робота
|
Аудіоматеріали, тестові завдання,
інтерактивні вправи (interaktive Zusatzübungen) – до Lektion 22. (для самоперевірки) |
Літературу до кожної теми див. у робочій програмі навчальної дисципліни. | Вивчення лексики до теми.
Виконання лексико-граматичних завдань у підручнику та робочому зошиті. Виконання завдань рубрики Internetrecherche. Виконання завдань рубрики Interaktive Übungen
|
Lektion 23. Wohin geht die Reise? | Практичні заняття, самостійна робота | Аудіоматеріали, тестові завдання,
інтерактивні вправи (interaktive Zusatzübungen) – до Lektion 23. (для самоперевірки) |
Вивчення лексики до теми.
Виконання лексико-граматичних завдань у підручнику та робочому зошиті. Виконання завдань рубрики Internetrecherche. Виконання завдань рубрики Interaktive Übungen
|
|
Lektion 24. Ist er wirklich schon so alt? | Практичні заняття, самостійна робота
|
Аудіоматеріали, тестові завдання,
інтерактивні вправи (interaktive Zusatzübungen) – до Lektion 24. (для самоперевірки) |
Вивчення лексики до теми.
Виконання лексико-граматичних завдань у підручнику та робочому зошиті. Виконання завдань рубрики Internetrecherche. Виконання завдань рубрики Interaktive Übungen
|
|
Lektion 25. Von wem wurde… erfunden? | Практичні заняття, самостійна робота | Аудіоматеріали, тестові завдання,
інтерактивні вправи (interaktive Zusatzübungen) – до Lektion 25. (для самоперевірки) |
Вивчення лексики до теми.
Виконання лексико-граматичних завдань у підручнику та робочому зошиті. Виконання завдань рубрики Internetrecherche. Виконання завдань рубрики Interaktive Übungen
|
|
Lektion 26. Wer war der Täter? | Практичні заняття, самостійна робота | Аудіоматеріали, тестові завдання,
інтерактивні вправи (interaktive Zusatzübungen) – до Lektion 26. (для самоперевірки) |
Вивчення лексики до теми.
Виконання лексико-граматичних завдань у підручнику та робочому зошиті. Виконання завдань рубрики Internetrecherche. Виконання завдань рубрики Interaktive Übungen
|
|
Семестр VIІІ | ||||
Lektion 26. Wer war der Täter? (Fortsetzung) | Практичні заняття, самостійна робота | Аудіоматеріали, тестові завдання,
інтерактивні вправи (interaktive Zusatzübungen) – до Lektion 26. (для самоперевірки) |
Літературу до кожної теми див. у робочій програмі навчальної дисципліни. | Вивчення лексики до теми.
Виконання лексико-граматичних завдань у підручнику та робочому зошиті. Виконання завдань рубрики Internetrecherche. Виконання завдань рубрики Interaktive Übungen
|
Lektion 27. Was liest du da? | Практичні заняття, самостійна робота
|
Аудіоматеріали, тестові завдання,
інтерактивні вправи (interaktive Zusatzübungen) – до Lektion 27. (для самоперевірки) |
Вивчення лексики до теми.
Виконання лексико-граматичних завдань у підручнику та робочому зошиті. Виконання завдань рубрики Internetrecherche. Виконання завдань рубрики Interaktive Übungen
|
|
Lektion 28. Hättest du anders gehandelt? | Практичні заняття, самостійна робота | Аудіоматеріали, тестові завдання,
інтерактивні вправи (interaktive Zusatzübungen) – до Lektion 28. (для самоперевірки) |
Вивчення лексики до теми.
Виконання лексико-граматичних завдань у підручнику та робочому зошиті. Виконання завдань рубрики Internetrecherche. Виконання завдань рубрики Interaktive Übungen
|
|
Lektion 29. Wie wird die Zukunft werden? | Практичні заняття, самостійна робота
|
Аудіоматеріали, тестові завдання,
інтерактивні вправи (interaktive Zusatzübungen) – до Lektion 29. (для самоперевірки) |
Вивчення лексики до теми.
Виконання лексико-граматичних завдань у підручнику та робочому зошиті. Виконання завдань рубрики Internetrecherche. Виконання завдань рубрики Interaktive Übungen
|
|
Lektion 30. Wie hast du das geschafft? | Практичні заняття, самостійна робота | Аудіоматеріали, тестові завдання,
інтерактивні вправи (interaktive Zusatzübungen) – до Lektion 30. (для самоперевірки) |
Вивчення лексики до теми.
Виконання лексико-граматичних завдань у підручнику та робочому зошиті. Виконання завдань рубрики Internetrecherche. Виконання завдань рубрики Interaktive Übungen
|
- Система оцінювання та вимоги
Загальна система оцінювання курсу |
Поточний контроль здійснюється під час проведення практичних занять і має на меті перевірку знань студентів з окремих тем навчальної дисципліни та рівня їх підготовленості до виконання конкретної роботи. Оцінки у 12-бальній шкалі отримані студентами, виставляються у журналах обліку відвідування та успішності академічної групи.
Оцінювання на навчальних заняттях для одного модуля переводяться у 60/30-бальну систему за формулою: (Сер. бал. х 0,05 +0,4) х максимальну кількість балів за модуль) Студент, знання, уміння і навички якого на навчальних заняттях за 12-бальною шкалою оцінено від 1 до 3 балів, вважається таким, що недостатньо підготувався до цих занять і має академічну заборгованість за результатами поточного контролю. Студенту, який не виконав поточних домашніх завдань, не підготувався до навчальних занять, в журнал обліку роботи академічної групи ставиться 0 балів. Поточну заборгованість, пов’язану з непідготовленістю або недостатньою підготовленістю до навчальних занять, студент повинен ліквідувати. За ліквідацію поточної заборгованості нараховуються бали середнього (4, 5, 6), достатнього (7, 8, 9) та високого рівня (10, 11, 12). Критерії оцінювання знань, умінь, навичок студентів на навчальних заняттях
Критерії оцінювання результатів виконання МКР Висновок про рівень підготовки студентів робиться на підставі результатів виконання завдань модульної контрольної роботи. Підсумкова оцінка виставляється з урахуванням балів, одержаних за всі види завдань. МКР 5 (VІІ семестр) складається із шести завдань, що охоплюють лексичний матеріал з тем: „Was könnte das sein?“ „Wohin geht die Reise?“, „Ist er wirklich schon so alt?“, „Von wem wurde… erfunden?“, „Wer war der Täter?“. Перше завдання передбачає перевірку навичок вживання дієслів у різних часових формах. Друге завдання має за мету перевірити знання з граматичної теми Konjunktiv II . Третє завдання спрямоване на перевірку знання з граматичної теми „Zeitformen des Konjunktivs.“. Метою четвертого завдання є з’ясувати рівень засвоєння лексичного матеріалу до вказаних тем. П’яте завдання передбачає перевірку вміння студентів перекладати речення з рідної мови на німецьку, не використовуючи словника. Шосте завдання має за мету з’ясувати рівень засвоєння лексичного та граматичного матеріалу та логічність його використання у діалогах. Всі завдання контрольної роботи дозволяють визначити глибину та якість засвоєння, а також практичного використання лексичного та граматичного матеріалу. Критерії оцінювання МКР 5 Максимальна кількість балів за написання МКР 2 становить 25 балів. Параметри: Орфографічна, граматична і пунктуаційна правильність. Пропонується такий розподіл балів за виконання МКР: перше завдання – друге завдання – по 0,3 бали за кожне правильно виконане речення; третє завдання – по 0,2 бали за кожний правильно використаний прийменник та артикль; четверте завдання – по 0,5 бали за кожне правильно виконане речення; п’яте завдання – 1 бал за кожну граматично та стилістично правильно оформлену конструкцію; шосте завдання – 5 балів. МКР 6 (VIІІ семестр)складається із шести завдань, що охоплюють лексичний матеріал з тем: „Was liest du da?“, „Hättest du anders gehandelt?“, ,,Wie wird die Zukunft werden?“, „Wie hast du das geschafft?“. Перше завдання передбачає перевірку орфографічних навичок. Друге і третя завдання мають за мету перевірити знання з граматичної теми. Метою четвертого завдання є з’ясувати рівень засвоєння лексичного та граматичного матеріалу та логічність його використання у діалогах. П’яте завдання передбачає перевірку вміння студентів перекладати речення з рідної мови на німецьку, не використовуючи словника. Шосте завдання має за мету визначити рівень володіння лексикою з вказаних вище лексичних тем та здатність студентів граматично, лексично і стилістично вірно викласти свою думку у межах запропонованої теми. Всі завдання контрольної роботи дозволяють визначити глибину та якість засвоєння, а також практичного використання лексичного та граматичного матеріалу. Критерії оцінювання МКР 6 Максимальна кількість балів за написання МКР 3 становить 20 балів. Параметри: Орфографічна, граматична і пунктуаційна правильність. Пропонується такий розподіл балів за виконання МКР: 1 завдання – 4 бали 2 завдання – 2 бали 3 завдання – 2 бали 4 завдання – 4 бали 5 завдання – 4 бали 6 завдання – 4 бали За недбале оформлення роботи (відсутність полів і абзаців, багаторазові виправлення і помарки) оцінка знижується на 0,5 бала. Критерії оцінки самостійної роботи. Контроль за самостійною роботою здійснює викладач на консультаціях. Студенти для виконання завдань самостійної роботи, зазвичай, заводять окремий зошит. Оцінювання виконання кожного завдання самостійної роботи відбувається за 12-бальною шкалою, які згодом переводяться за формулою у відповідну кількість балів, яка передбачена у робочій програмі: у VІІ семестрі – 15 балів, у VIІІ семестрі – 10 балів. Підсумковий контроль (іспит) Завдання іспиту охоплюють всі чотири види мовленнєвої діяльності (рецептивні – аудіювання та читання, та продуктивні – письмо та говоріння) до тем, передбачених Curriculum та навчальною програмою курсу відповідно до рівня володіння мовою. За кожний вид діяльності нараховується 10 балів, таким чином максимальна кількість балів на іспиті – 40. Перше завдання: Аудіювання складається з трьох частин. Аудіювання 1 – прослуховування 5 повідомлень на автовідповідач. За кожну правильну відповідь нараховується 0,5 бали. Аудіювання 2 – прослуховування 5 повідомлень по радіо. За кожну правильну відповідь нараховується 0,5 бали. Аудіювання 3 – прослуховування бесіди. За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал. Максимальна кількість балів – 10 Друге завдання: Читання складається з 2-х частин, за кожну правильну відповідь нараховується 1 бал. Максимальна кількість балів – 10 Третє завдання: Письмо перевіряється здатність написати листа на задану тему за опорними пунктами (6 балів) – вміння логічного викладу думок (1 бал) – граматична компетентність (2 бали) – словниковий запас (1 бал) Максимальна кількість балів – 10 Четверте завдання: Говоріння: – Вміння висловлюватися на задану тему – Використання відповідних мовних засобів Максимальна кількість балів – 10. Менше 24 балів – студент не склав іспит. VІІ-й семестр
VIІІ-й семестр
Ппідсумковий контроль проводиться у формі екзамену. Оцінка знань студентів здійснюється за 100 бальною шкалою за такими рівнями та критеріями:
|