Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
факультет іноземної філології
кафедра німецької мови
- Загальна інформація про курс
Назва курсу,
мова викладання |
Лінгвокраїнознавство Німеччини
Мова викладання – німецька |
Викладачі | Добринчук Ольга Олександрівна, доцент кафедри німецької мови, кандидат філологічних наук
Зданюк Тетяна Вікторівна, доцент кафедри німецької мови, кандидат педагогічних наук |
Профайл викладачів | https://deutsch.kpnu.edu.ua/about-kaf/dobrynchuk-o-o/
https://deutsch.kpnu.edu.ua/about-kaf/zdaniuk-t-v/ |
E-mail: | dobrynchuk.olga@ukr.net
zdanyuk.tetyana@kpnu.edu.ua |
Сторінка курсу в MOODLE | https://moodle.kpnu.edu.ua/course/view.php?id=6939 |
Консультації | Згідно графіку консультацій, що розміщений на сайті кафедри німецької мови:
Добринчук О.О. – середа 14.30 Зданюк Т.В. – вівторок 16.00-18.00 |
- Анотація до курсу
Навчальна дисципліна «Лінгвокраїнознавство Німеччини» належить до циклу вибіркових дисциплін загальної підготовки фахівців зі спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (англійська) за освітньою-професійною програмою Англійська мова і зарубіжна література з додатковою предметною спеціальністю Середня освіта (Мова і література (німецька) / Середня освіта (Мова і література (польська). Курс вивчається у 3-му семестрі і завершується екзаменом.
Основними організаційними формами навчання є лекційні та практичні заняття. Лекції формують систему основних фонових знань, що стосуються історії, географії, державного та політичного устрою, системи освіти, зовнішньої та внутрішньої політики німецькомовних країн, звичаїв та традицій їх народів тощо. Практичні заняття закріплюють набуті на лекціях і під час самостійної підготовки знання з курсу, формують у студентів систему поглядів про основні сфери життя країн, мову яких вони вивчають. На практичних заняттях розглядаються найбільш проблемні питання курсу як у вигляді дискусій, так і у формі доповідей і презентацій студентів. Курс викладається німецькою мовою.
- Мета та цілі курсу
Метою вивчення навчальної дисципліни «Лінгвокраїнознавство Німеччини» є формування соціокультурної компетенції та лінгвокраїнознавчої орієнтації студентів у ході ознайомлення з основними періодами розвитку Німеччини, особливостями культури, національними звичаями та способом життя народу-носія німецької мови.
- Формат курсу
Стандартний курс (очний). Навчальним планом передбачені лекції та практичні заняття.
- Результати навчання
У результаті вивчення дисципліни студент повинен отримати:
загальні компетентності:
- ЗК 01 Знання і розуміння предметної області та усвідомлення специфіки професійної діяльності.
- ЗК 04 Здатність працювати в команді.
- ЗК 05 Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
- ЗК06 Здатність застосовувати набуті знання в практичних ситуаціях.
- ЗК 07 Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
- ЗК 09 Здатність використовувати знання іноземної мови в освітній діяльності.
- ЗК 10 Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
спеціальні компетентності:
- СК 05 Здатність використовувати досягнення сучасної науки в галузі теорії та історії іноземної мови, теорії та історії зарубіжної літератури в загальноосвітніх навчальних закладах, практиці навчання іноземної мови та зарубіжної літератури.
- СК 15 Здатність визначати суспільні функції мови, встановлювати залежність розвитку мови від стану суспільства; роль мови у формуванні етносу і співвідношення мови та культури.
Очікувані результати навчання:
- ПРН 03 Знає мовні норми, соціокультурну ситуацію розвитку іноземної мови, особливості використання мовних одиниць у певному контексті, мовний дискурс художньої літератури й сучасності.
- ПРН 08 Володіє комунікативною мовленнєвою компетентністю з української та іноземної мови (лінгвістичний, соціокультурний, прагматичний компоненти відповідно до загальноєвропейських рекомендацій із мовної освіти), здатний удосконалювати й підвищувати власний компетентнісний рівень у вітчизняному та міжнародному контексті.
- ПРН 17 Забезпечує діалог культур у процесі вивчення іноземної мови та зарубіжної літератури, створює умови для міжкультурної комунікації.
- ПРН 19 Здатний аналізувати й вирішувати соціально та особистісно значущі світоглядні проблеми, приймати рішення на підставі сформованих ціннісних орієнтирів, визначати власну соціокультурну позицію в полікультурному суспільстві, бути носієм і захисником національної культури.
- Обсяг і ознаки курсу
Найменування показників | Характеристика навчального курсу |
заочна форма навчання | |
Освітня програма, спеціальність | Англійська мова і зарубіжна література
014 Середня освіта (Мова і література (англійська) |
Рік навчання/ рік викладання | 3-4 |
Семестр вивчення | 6-7 |
нормативна/вибіркова | вибіркова |
Кількість кредитів ЄКТС | 4 кредити ЄКТС |
Загальний обсяг годин | 120 год. |
Кількість годин навчальних занять | 16 год. |
Лекційні заняття | 6 год. |
Практичні заняття | 10 год. |
Семінарські заняття | |
Лабораторні заняття | |
Самостійна та індивідуальна робота | 104 |
Форма підсумкового контролю | екзамен |
- Пререквізити курсу
Ефективність засвоєння змісту дисципліни «Лінгвокраїнознавство Німеччини» значно підвищиться, якщо здобувач вищої освіти попередньо опанував матеріал таких дисциплін як: Практика усного та писемного мовлення німецької мови, Практична граматика німецької мови, Практична фонетика німецької мови.
- Технічне й програмне забезпечення /обладнання
Вивчення курсу не потребує використання спеціального програмного забезпечення.
- Політики курсу
Письмові роботи. Очікується, що студенти виконають декілька видів письмових робіт (тести) та готуватимуть презентації до тем визначених робочою навчальною програмою дисципліни.
Відвідання занять. Очікується, що всі студенти відвідають усі лекції і практичні заняття курсу. Студенти мають інформувати викладача про неможливість відвідати заняття. У будь-якому випадку студенти зобов’язані дотримуватися термінів виконання усіх видів робіт, передбачених курсом.
Література. Уся література, яку студенти не можуть знайти самостійно, буде надана викладачем виключно в освітніх цілях без права її передачі третім особам. Студенти заохочуються до використання також й іншої літератури та джерел, яких немає серед рекомендованих.
Схема курсу
Назви змістових модулів і тем
|
Кількість годин | ||||||
разом | у тому числі | ||||||
лекційні заняття | практичні заняття | семінарські заняття | лабораторні заняття | самостійна робота | індивідуальна робота | ||
ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 1
Gesellschaftliches und kulturelles Leben Deutschlands VI семестр |
|||||||
Thema 1. Ziele und Aufgaben der Landeskunde. Geografische Lage Deutschlands. Die deutschen Bundesländer. | 22 | 2 | 20 | ||||
Thema 2. Staatsaufbau der Bundesrepublik Deutschland. Nationale Symbole der Deutschen. | 24 | 2 | 4 | 20 | |||
Thema 3. Kulturelles Leben. Deutsche Stereotype und Realität. Deutsche Sprache und Mundarten. Die bekannten Persönlichkeiten Deutschlands. | 24 | 2 | 4 | 20 | |||
Thema 4. Deutschland als Reiseziel. | 34 | 4 | 30 | ||||
Разом годин | 106 | 6 | 8 | 90 | |||
VII семестр | |||||||
МКР 1. | 16 | 2 | 14 | ||||
Разом за змістовим модулем 1 | 120 | 6 | 10 | 104 | |||
Разом годин | 120 | 6 | 10 | 104 |
- Система оцінювання та вимоги
Загальна система оцінювання курсу |
Поточний контроль здійснюється під час проведення практичних занять і має на меті перевірку знань студентів з окремих тем навчальної дисципліни та рівня їх підготовленості до виконання конкретної роботи. Оцінки у 12-бальній шкалі отримані студентами, виставляються у журналах обліку відвідування та успішності академічної групи.
Оцінювання на навчальних заняттях для одного модуля переводяться у -бальну систему за формулою: (Сер. бал.х 0,05 +0,4) х 15) Студент, знання, уміння і навички якого на навчальних заняттях за 12-бальною шкалою оцінено від 1 до 3 балів, вважається таким, що недостатньо підготувався до цих занять і має академічну заборгованість за результатами поточного контролю. Студенту, який не виконав поточних домашніх завдань, не підготувався до навчальних занять, в журнал обліку роботи академічної групи ставиться 0 балів. Поточну заборгованість, пов’язану з непідготовленістю або недостатньою підготовленістю до навчальних занять, студент повинен ліквідувати. За ліквідацію поточної заборгованості нараховуються бали середнього (4, 5, 6), достатнього (7, 8, 9) та високого рівня (10, 11, 12). Критерії оцінювання знань, умінь, навичок студентів на навчальних заняттях
Модульний контроль (сума балів за окремий змістовий модуль) проводиться на підставі оцінювання результатів знань студентів після вивчення матеріалу з логічно завершеної частини дисципліни – змістового модуля. Завданням модульного контролю є перевірка розуміння та засвоєння матеріалу (теми).
Семестровий (підсумковий) контроль проводиться у формі екзамену. Оцінка знань студентів здійснюється за 100 бальною шкалою за такими рівнями та критеріями:
|