Зміст навчальної роботи студента під час педагогічної практики складається з таких видів діяльності:
- ознайомлення із специфікою діяльності школи даного типу (загальноосвітньої, ліцею, гімназії тощо);
- планування навчально-виховного процесу та проведення уроків і по^; закласних заходів німецькою мовою;
- відвідування та наступний аналіз уроків і позакласних заходів німецькою мовою;
- участь у роботі методичного об’єднання вчителів іноземної мови, у семінарах студентів-практикантів, у засіданні педагогічної ради школи за результатами педагогічної практики, у підсумкових заходах з педпрактики.
Зміст позакласної роботи студента-практиканта з німецької мови складається з таких компонентів:
- вивчення системи роботи вчителя німецької мови, спрямованої на формування в учнів стійкого інтересу до предмета;
- оволодіння уміннями виховання учнів на уроці засобами німецької мови;
- опанування знань та вмінь з питань підготовки та проведення позакласної роботи з німецької мови: тижнів німецької мови, бесід, конференцій, диспутів, вечорів, екскурсій; випуск радіогазет, стіннівок німецькою мовою; організація клубів дружби з дітьми-носіями німецької мови тощо.
Зміст дослідницької роботи студента-практиканта складається з таких компонентів:
- вивчення наукової літератури;
- узагальнення досвіду викладання іноземної мови у школі;
- наукові спостереження, вивчення досвіду, проведення елементів експериментального дослідження за темами курсових або дипломних робіт.
Навчально-виховна робота студентів-практикантів здійснюється в три етапи.
На початковому етапі педагогічної практики, що триває п’ять днів, студент-практикант здійснює таку діяльність;
- Бере участь у настановній конференції в університеті та у школі.
- Знайомиться з класом, вивчає робочий план, журнал, розклад уроків, календарно-тематичний план учителя німецької мови та інші документи.
- Обирає тему дослідження.
- Складає індивідуальний план роботи педпрактики, узгоджує його з керівниками педпрактики.
- Відвідує уроки вчителів, позакласні заходи, бере участь в їх аналізі.
- Складає тематичний план серії уроків з німецької мови.
- Складає план позакласної роботи з німецької мови.
На основному етапі педагогічної практики студент-практикант
здійснює таку діяльність:
- Проводить уроки німецької мови згідно розкладу уроків у закріпленому за ним класі у присутності вчителя або методиста. (Студента допускають до проведення уроків тільки за наявності розгорнутого плану- конспекту уроку, підписаного вчителем або методистом.)
- Готує та проводить не менше одного позакласного заходу німецькою мовою, має план-конспект його проведення.
- Відвідує уроки, що проводять вчителі німецької мови та студенти- практиканти згідно з розкладом відвідувань та взаємовідвідувань та бере участь в їх аналізі.
- Відвідує позакласні заходи з німецької мови, які проводять вчителі та практиканти (не менше трьох заходів), і бере участь в їх аналізі.
- Бере участь в методичних семінарах і виступає на них з доповідями.
- Проводить дослідницьку роботу за темою курсової або дипломної роботи, а також за своїм вибором.
На заключному етапі педагогічної практики студент виконує таку
роботу:
- Готує звітні матеріали з педагогічної практики.
- Здає звітну документацію керівникам педагогічної-практики для перевірки та оцінювання.
- Бере участь в підсумкових заходах з педагогічної практики: засіданнях «круглого столу») науково-практичній конференції тощо.