Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
факультет іноземної філології
кафедра німецької мови
- Загальна інформація про курс
Назва курсу,
мова викладання |
Практикум німецькомовної прагматики
Мова викладання: німецька/українська |
Викладачі | Зданюк Тетяна Вікторівна, доцент кафедри німецької мови, кандидат педагогічних наук |
Профайл викладачів | https://deutsch.kpnu.edu.ua/about-kaf/zdaniuk-t-v/ |
E-mail: | zdanyuk.tetyana@kpnu.edu.ua |
Консультації | Згідно графіку консультацій, що розміщений на сайті кафедри німецької мови: вівторок 16:00
https://deutsch.kpnu.edu.ua/hr-kons-vykl/ |
- Анотація до курсу
Навчальна дисципліна «Практикум німецькомовної прагматики» належить до циклу вибіркових дисциплін загальної підготовки фахівців зі спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (німецька) за освітньою-професійної програмою Середня освіта (Німецька мова і зарубіжна література) другого (магістерського) рівня вищої освіти. Курс вивчається у 1-2 семестрах і завершується заліком.
Основною організаційною формою навчання є практичні заняття. Вони ознайомлюють студентів із основами лінгвопрагматики німецької мови й необхідним мінімумом німецькомовної фахової термінології для розв’язування завдань та практичних проблем у галузі лінгвістики.
Мета та цілі курсу
Метою вивчення навчальної дисципліни є опанування студентами основних прагматичних концепцій і теорійнімецької мови, специфіки фахової термінології; аналіз сучасних поглядів на різні мовознавчі проблеми; формування у студентів лінгво-прагматичної компетентності аналізувати комунікацію загалом.
- Формат курсу
Стандартний курс (очний, заочний). Навчальним планом передбачені практичні заняття.
- Результати навчання
У результаті вивчення дисципліни студент повинен отримати:
cпеціальні (фахові) компетентності:
- Здатність розуміти та використовувати мову, що вивчається в усній та письмовій формах для розв’язання комунікативних завдань у різних сферах діяльності.
- Здатність розуміти та створювати зв’язні тексти наукового стилю, а також виробити стратегію оволодіння академічним письмом німецької мови як видом комплексної діяльності.
- Здатність визначати та аналізувати особливості граматичної форми, значення ти вживання мовних одиниць, зіставляти лексико-граматичні явища іноземної мови з їх еквівалентами у рідній мові.
Очікувані програмні результати навчання:
- Знати принципи, технології та прийоми аналізу і створення усних і письмових текстів різних жанрів і стилів іноземними мовами.
- Застосування знання німецької мови у чотирьох видах мовленнєвої діяльності; адаптувати своє мовлення до конкретних умов та ступеня навчання.
- Вміти використовувати німецьку мову в усній та письмовій формі для побудови наукових текстів різних жанрів.
- Обсяг і ознаки курсу
Найменування показників | Характеристика навчального курсу | Характеристика навчального курсу |
денна форма навчання | заочна форма навчання | |
Освітня програма, спеціальність | Середня освіта (Німецька мова і зарубіжна література)
014 Середня освіта (Мова і література (німецька) |
Середня освіта (Німецька мова і зарубіжна література)
014 Середня освіта (Мова і література (німецька) |
Рік навчання/ рік викладання | перший / 2020-2021 | перший / 2020-2021 |
Семестр вивчення | І-ІІ | І-ІІ |
нормативна/вибіркова | вибіркова | вибіркова |
Кількість кредитів ЄКТС | 5 кредитів ЄКТС | 5 кредитів ЄКТС |
Загальний обсяг годин | 150 год. | 150 год. |
Кількість годин навчальних занять | 50 год. | 16 год. |
Практичні заняття | 50 год. | 16 год. |
Семінарські заняття | ||
Лабораторні заняття | ||
Самостійна та індивідуальна робота | 100 | 134 |
Форма підсумкового контролю | залік | залік |
- Пререквізити курсу
Ефективність засвоєння змісту дисципліни «Практикум німецькомовної прагматики» значно підвищиться, якщо здобувач вищої освіти попередньо опанував матеріал таких дисциплін як: «Практика усного та писемного мовлення німецької мови», «Німецьке академічне письмо», «Теоретичні проблеми сучасної германістики», «Лексикологія німецької мови», «Теоретична граматика німецької мови», «Практична граматика німецької мови».
- Технічне й програмне забезпечення /обладнання
Вивчення курсу не потребує використання спеціального програмного забезпечення.
- Політики курсу
Письмові роботи. Очікується, що студенти виконають декілька видів письмових робіт.
Відвідання занять. Очікується, що всі студенти відвідають усі практичні заняття курсу. Студенти мають інформувати викладача про неможливість відвідати заняття. У будь-якому випадку студенти зобов’язані дотримуватися термінів виконання усіх видів робіт, передбачених курсом.
Література. Уся література, яку студенти не можуть знайти самостійно, буде надана викладачем виключно в освітніх цілях без права її передачі третім особам. Студенти заохочуються до використання також й іншої літератури та джерел, яких немає серед рекомендованих.
Схема курсу
Тема | Форма заняття | Матеріали | Література,
Інтернет ресурси |
Завдання |
1. Основні поняття прагматики. | Практичні заняття,
самостійна робота |
Завдання до практичних
занятть
|
Літературу до кожної теми див. у робочій програмі навчальної дисципліни та планах практичних занять. | Обговорення питань за планом практичного заняття.
Виконання тренувальних вправ до теми. |
2. Теорія мовленнєвих актів у сучасній лінгвістиці.
|
Практичні заняття,
самостійна робота
|
Завдання до практичних
занятть
|
Обговорення питань за планом практичного заняття.
Виконання тренувальних вправ до теми. |
|
3. Основні мовленнєві акти та способи їх вираження.
|
Практичні заняття,
самостійна робота
|
Завдання до практичних
занятть
|
Обговорення питань за планом практичного заняття.
Виконання тренувальних вправ до теми. |
|
4. Дискурс та його складові.
|
Практичні заняття,
самостійна робота
|
Завдання до практичних
занятть
|
Обговорення питань за планом практичного заняття.
Виконання тренувальних вправ до теми. |
|
5. Альтернативні прагмалінгвістичні теорії.
|
Практичні заняття,
самостійна робота
|
Завдання до практичних
занятть
|
Обговорення питань за планом практичного заняття.
Виконання тренувальних вправ до теми. |
- Система оцінювання та вимоги
Загальна система оцінювання курсу |
Поточний контроль здійснюється під час проведення практичних занять і має на меті перевірку знань студентів з окремих тем навчальної дисципліни та рівня їх підготовленості до виконання конкретної роботи. Оцінки у 12-бальній шкалі отримані студентами, виставляються у журналах обліку відвідування та успішності академічної групи.
Оцінювання на навчальних заняттях для одного модуля переводяться у -бальну систему за формулою: (Сер. бал.х 0,05 +0,4) х 15) Студент, знання, уміння і навички якого на навчальних заняттях за 12-бальною шкалою оцінено від 1 до 3 балів, вважається таким, що недостатньо підготувався до цих занять і має академічну заборгованість за результатами поточного контролю. Студенту, який не виконав поточних домашніх завдань, не підготувався до навчальних занять, в журнал обліку роботи академічної групи ставиться 0 балів. Поточну заборгованість, пов’язану з непідготовленістю або недостатньою підготовленістю до навчальних занять, студент повинен ліквідувати. За ліквідацію поточної заборгованості нараховуються бали середнього (4, 5, 6), достатнього (7, 8, 9) та високого рівня (10, 11, 12). Критерії оцінювання знань, умінь, навичок студентів на навчальних заняттях
Модульний контроль проводиться на підставі оцінювання результатів знань студентів після вивчення матеріалу з логічно завершеної частини дисципліни – змістового модуля. Метою МКР є контроль успішності засвоєння теоретичних знань та практичних вмінь, сформовані в результаті вивчення всього курсу дисципліни. Модульна контрольна робота виконується у письмовій формі. До її написання допускаються всі студенти. Позитивну оцінку за МКР не рекомендується покращувати. Невиконання МКР оцінюється у 0 балів. Модульна контрольна робота складається з 3 завдань. Виконавши усі завдання модульної контрольної роботи студент може отримати максимально 20 балів. Студенти, які за результатами виконання МКР отримали рейтинговий бал менший 60 % від максимальної кількості балів, виділених на цей вид роботи, а також ті, що не з’явилися для її виконання або не виконали її завдань, вважаються такими, що мають академічну заборгованість за результатами поточного контролю, ліквідація якої є обов’язковою. Якщо студент не відпрацював пропущені навчальні заняття, не виправив оцінки 0,1,2,3, отримані на практичних заняттях, не виконав модульної контрольної роботи (МКР) він вважається таким, що має академічну заборгованість за результатами поточного контролю. Пропущені заняття студент має обов’язково відпрацювати. За відпрацьовані практичні заняття нараховуються бали середнього (4, 5, 6), достатнього (7, 8, 9) та високого рівня (10, 11, 12). Студенту, який не виконав самостійних завдань, не підготувався до практичних занять, в журнал обліку роботи академічної групи ставиться 0 балів. Студент, знання, уміння і навички якого на навчальних заняттях за 12-бальною шкалою оцінено від 1 до 3 балів, вважається таким, що недостатньо підготувався до цих занять і має академічну заборгованість за результатами поточного контролю. Поточну заборгованість, пов’язану з непідготовленістю або недостатньою підготовленістю до навчальних занять, студент повинен ліквідувати. За ліквідацію поточної заборгованості нараховуються бали середнього (4, 5, 6), достатнього (7, 8, 9) та високого рівня (10, 11, 12).
Семестровий (підсумковий) контроль проводиться у формі заліку. Оцінка знань студентів здійснюється за 100 бальною шкалою за такими рівнями та критеріями:
|