З 27 січня до 21 березня 2025 року здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти, які навчаються за ОП «Середня освіта (Німецька мова та зарубіжна література)» виконували завдання, передбачені програмою виробничої педагогічної практики на базі Кам’янець-Подільського ліцею «Славутинка», Хотинського ліцею.
31 березня 2025 року відбувся захист результатів практики (презентація), зокрема виконання індивідуального дослідження із зарубіжної літератури (вивчення досвіду вчителів щодо використання сучасник практик викладання літератури у старших класах), психології (формування soft skills).
Соломія Білик: «Проходження виробничої практики у ліцеї «Славутинка» стало для мене цінним досвідом професійного зростання. Упродовж практики я мала можливість не лише застосовувати теоретичні знання з німецької мови, зарубіжної літератури, педагогіки і психології, а й здобувати нові педагогічні навички в роботі з учнями. У процесі викладання зарубіжної літератури використовувала різноманітні методи та прийоми, спрямовані на розвиток критичного мислення та творчих здібностей учнів, такі як: проблемно-пошуковий метод, метод «Мікрофон», методи для формування асоціативного мислення. У межах практики виконала індивідуальне завдання на тему «Проблемне навчання на уроках зарубіжної літератури (за П. Верленом)», де зосередила увагу на застосуванні проблемного навчання під час аналізу творчості Поля Верлена, зокрема його поетики символізму. Для цього використала компаративний аналіз. Результати дослідження показали, що проблемне навчання сприяє глибшому розумінню літературних текстів та формує критичне мислення учнів.
У навчанні німецької мови зробила акцент на комунікативний підхід, розвиток мовленнєвих навичок та інтерактивне навчання.
Цікавим є досвід виконання задвань з психології, зокрема проведення діагностики soft skills (гнучких навичок) в учнів з метою оцінки їхніх комунікативних здібностей, критичного мислення, вміння працювати в команді та вирішувати проблемні ситуації.Результати діагностики показали, що учні добре володіють навичками комунікації та вміють висловлювати свої думки, проте деяким з них було складно адаптуватися до роботи в команді або висловлювати альтернативні точки зору. Це стало основою для моєї розробки подальших рекомендацій щодо розвитку їхніх soft skills.
Загалом практика в ліцеї «Славутинка» залишила лише позитивні враження, допомогла набути важливих навичок і зміцнила моє бажання працювати в освітній сфері. Щиро вдячна за таку можливість».
Павло Чайка: «Практика у Кам’янець-Подільському ліцеї «Славутинка» стала для мене цінним досвідом професійного зростання. Я працював із 11-А класом, що готувався до НМТ, тому викладання зарубіжної літератури та німецької мови вимагало адаптації змісту й методів. Застосовував інтерактивні платформи (Kahoot, Wordwall), методи критичного мислення, проблемне навчання, компаративний аналіз.
Для виконання завдань з педагогіки, разом із колегою Денисом Чубатюком, провели виховний захід на тему «Шкідливі звички проти самозадоволення» з елементами дискусії, відеоаналізу та рефлексії. Також провів дослідження щодо розвитку soft skills, результати якого показали зростання комунікативних та організаційних навичок учнів на 24%.
Колектив ліцею був привітним і відкритим до співпраці, а урок, проведений у присутності керівниці кафедри, отримав позитивну оцінку. Загалом практика пройшла успішно, зміцнила моє бажання працювати в освіті й додала впевненості у власних силах».