16-21 березня 2025 року здобувачі вищої освіти 2 курсу, які навчаються за ОП «Середня освіта (Мова і література (німецька, англійська)», проходили навчальну психолого-педагогічну практику у ліцеях Кам’янця-Подільського. Її метою є формування компетентностей здобувачів вищої освіти шляхом ознайомлення їх зі специфікою майбутнього фаху у закладі загальної середньої освіти, ознайомлення з психолого-педагогічними та організаційними умовами освітньої діяльності в закладах освіти.

По завершенню практики студенти підготували звіт та поділилися враженнями:

«Мені дуже сподобалося спостерігати за вчителями та їхніми методами викладання. Було цікаво дивитися, як вони утримують увагу учнів, як пояснюють складні теми і як будують уроки так, щоб діти не нудьгували. Деякі вчителі настільки харизматичні, що навіть я, сидячи збоку, захоплювалася їхніми заняттями. Особливо вразила атмосфера у школі. Я бачила класи, де діти з повагою ставляться до вчителів, де панує дружня атмосфера. Але також були моменти, коли вчителям доводилося справлятися зі складними ситуаціями. Звісно, я побачила і зворотний бік професії: втому, брак ресурсів, складних учнів. Але саме це допомогло мені краще усвідомити, що бути вчителем – це не тільки передавати знання, а ще й вміти знаходити підхід до кожної дитини. Загалом ця практика відкрила для мене школу з нового боку. Я не була там як учениця, а вже як майбутній педагог. Це був дуже цінний досвід, який, я впевнена, мені знадобиться в майбутньому! (Таня Пастернак, Nim1-B23)

«Під час педагогічно-психологічної практики на базі Кам’янець-Подільського ліцею №9 імені А. М. Трояна я разом із групою спостерігали та аналізували освітній процес. Було цікаво побачити, як учителі організовують учнів, утримують увагу класу й вирішують різні ситуації. Я звертала увагу на реакцію учнів на різні методи викладання та їхню мотивацію. Крім уроків, ми знайомилися з позакласною діяльністю та тим, як організована виховна робота. Хоч практика була зорієнтована на спостереження, однак вона допомогла мені краще зрозуміти шкільне середовище, роботу вчителя та психологічні аспекти навчання» (Саволайнен Софія, Nim1-B23)

«Найбільше мене вразила робота вчителів. Вони не просто подають матеріал — вони живуть своїм предметом, вони дбають про дітей, вони вміють тримати клас у полі уваги. Деякі уроки справді надихали — хотілося слухати, брати участь, навіть попри те, що я була просто спостерігачем. Також я зрозуміла, наскільки важливо створити довірливу атмосферу в класі. Там, де діти почуваються комфортно, вони більше відкриваються, краще навчаються. Але й складних ситуацій було чимало — порушення дисципліни, втома вчителів, іноді — байдужість учнів. Усе це змусило мене задуматися, чи справді я готова до цієї професії. Я вдячна за цей досвід. Навіть без активної участі у навчання процесі, я багато чого навчилася. Це був важливий крок на моєму шляху до професії вчителя» (Фатіна Анна, Nim1-B23).

Навчальна психолого-педагогічна практика здобувачів вищої освіти другого курсу