Навчальна ознайомлювальна педагогічна практика з англійської мови, яка проходила з 7 по 18 квітня 2025 року, стала ключовим етапом у підготовці майбутніх учителів німецької мови. Її головна мета полягала не лише в опануванні професійних навичок, а й у глибокому усвідомленні того, як теоретичні знання оживають у реальній шкільній практиці.

Студенти групи Nim1-B22 занурилися в освітнє середовище Кам’янець-Подільського ліцею №9 імені А. М. Трояна, ліцею «Славутинка», ліцею №3 та ліцею №15, де мали змогу дослідити організацію навчального процесу, особливості роботи педагогічних колективів і специфіку діяльності сучасних ліцеїв. Особливий акцент під час практики робився на вивченні методик навчання англійської мови. Ми спостерігали, як учителі розвивають у школярів мовленнєві вміння та мотивують їх до вивчення іноземної мови. Цей досвід допоміг нам опанувати навички планування уроків, створення навчальних матеріалів, вибору ефективних методів і застосування новітніх освітніх технологій. Ми також поглибили розуміння компетентнісного та особистісно-орієнтованого підходів, які є основою сучасної української освіти. Практика стала не лише професійним, а й особистісним зростанням. Вона розвинула нашу творчу ініціативу, здатність до самоаналізу та прагнення до самовдосконалення. Робота в реальних класах укріпила впевненість у виборі професії вчителя. Цей період став містком між теорією та практикою, заклавши міцний фундамент для розвитку педагогічної майстерності, креативного мислення та готовності працювати в сучасній школі.

Після завершення практики студенти склали детальний звіт  і поділилися своїми враженнями:

«Практика в ліцеї «Славутинка» відкрила мені очі на вчительську професію. Спостерігати за тим, як учителі зацікавлюють учнів і створюють живу атмосферу на уроках, було надзвичайно цікаво. Деякі педагоги вражали своєю енергією та вмінням знаходити підхід до дітей. Але я також побачила виклики: дисциплінарні моменти, брак часу, втому. Цей досвід допоміг мені зрозуміти, що вчитель – це не лише про знання, а й про терпіння та любов до дітей. Я зрозуміла, що бути вчителем – моє призначення» (Анна Марценюк).

«Навчальна ознайомлювальна практика є важливим етапом у підготовці майбутніх фахівців і дає можливість студентам на практиці ознайомитися зі специфікою професійної діяльності вчителя. Під час проходження практики у 7-Б класі я мала змогу ближче ознайомитися з особливостями організації освітнього процесу в закладі загальної середньої освіти. Практика стала для мене цінним досвідом, що сприяв формуванню професійної мотивації, розвитку комунікативних і організаційних навичок, а також поглибленому розумінню ролі вчительки в умовах Нової української школи. Загалом навчальна практика підтвердила правильність мого професійного вибору та посилила бажання надалі вдосконалювати свої педагогічні й мовні компетентності» (Діана Хміль).

«Під час навчальної ознайомлювальної педагогічної практики з англійської мови у 6-А класі, я ознайомилася з організацією навчального процесу в закладі освіти, структурою уроків англійської мови, методичними матеріалами та документацією. Мала змогу спостерігати за роботою вчителя, аналізувати навчальні плани та працювати з дидактичними матеріалами. Ця практика стала для мене важливим етапом у формуванні професійної свідомості. Вона поглибила моє розуміння освітнього процесу, підвищила інтерес до педагогічної діяльності та зміцнила впевненість у правильності мого професійного вибору» (Олеся Мойсова).

Здобувачі вищої освіти третього курсу прозвітували про результати практики