Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
факультет іноземної філології
кафедра німецької мови
1.Загальна інформація про курс
Назва курсу, мова викладання | Стилістика німецької мови
Мова викладання – німецька |
Викладачі | Лекційні заняття: Добринчук Ольга Олександрівна, доцент кафедри німецької мови, кандидат філологічних наук
Практичні заняття: Яремчук Інна Михайлівна, старший викладач кафедри німецької мови, кандидат філологічних наук |
Профайл викладачів | https://deutsch.kpnu.edu.ua/about-kaf/dobrynchuk-o-o/ |
E-mail: | dobrynchuk@kpnu.edu.ua |
Сторінка курсу в MOODLE | https://moodle.kpnu.edu.ua/course/view.php?id=693
https://moodle.kpnu.edu.ua/course/view.php?id=693 |
Консультації | Згідно графіку консультацій, що розміщений на сайті кафедри німецької мови:
https://deutsch.kpnu.edu.ua/hr-kons-vykl/ Добринчук О.О. – середа 14.30 Яремчук І.М. – четвер 11.00 |
- Анотація до курсу
Курс «Стилістика німецької мови» належить до циклу дисциплін вільного вибору студента, дисциплін професійної підготовки фахівців зі спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (англійська) з додатковою спеціальністю Середня освіта (Мова і література (німецька) за освітньою програмою Середня освіта (Англійська мова і зарубіжна література). Курс вивчається у 3-му семестрі і завершується заліком.
Основними організаційними формами навчання є лекційні та практичні заняття. Лекції ознайомлюють студентів з основами, проблемами та понятійним апаратом сучасної стилістики, а також з основними принципами та критеріями класифікації функціональних стилів та стильовою оцінкою тексту, зі стилістичними засобами, притаманними системі сучасної німецької мови. Ці стилістичні засоби розглядаються на фонетичному, лексичному та граматичному рівнях. Практичні заняття закріплюють набуті на лекціях і під час самостійної підготовки знання студентів з курсу. На практичних заняттях розглядаються найбільш проблемні питання курсу як у вигляді дискусій, так і у формі доповідей та презентацій студентів. Курс викладається німецькою мовою.
- Мета та цілі курсу
Мета вивчення навчальної дисципліни «Стилістика німецької мови» є визначення лінгвістичної природи стилістичних засобів мови в їх системі та вивчення їх функціональних можливостей, аналіз і опис характерних рис функціональних стилів сучасної німецької мови.
- Формат курсу
Стандартний курс (очний). Навчальним планом передбачені лекції та практичні заняття.
- Результати навчання
У результаті вивчення дисципліни студент повинен отримати наступні програмні компетентності навчання:
– Здатність до розуміння основних понять теоретичного курсу німецької мови та вміння використовувати їх у практичній діяльності;
– Вміння розуміти та інтерпретувати лінгвостилістичні явища у текстах різних мовленнєвих жанрів/володіти навичками перекладу різножанрових текстів.
Очікувані результати навчання:
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
– Знати та інтерпретувати систему функціональних стилів сучасної німецької мови, здійснювати переклад різножанрових текстів.
Обсяг і ознаки курсу
Найменування показників | Характеристика навчального курсу |
денна форма навчання | |
Освітня програма, спеціальність | Середня освіта (Англійська мова і зарубіжна література)
014 Середня освіта (Мова і література (англійська) з додатковою спеціальністю Середня освіта (Мова і література (німецька) |
Рік навчання/ рік викладання | II |
Семестр вивчення | III |
Нормативна/вибіркова | вибіркова |
Кількість кредитів ЄКТС | 4 кредити ЄКТС |
Загальний обсяг годин | 120 год |
Кількість годин навчальних занять | 40 год. |
Лекційні заняття | 16 год. |
Практичні заняття | 24 год. |
Семінарські заняття | – |
Лабораторні заняття | – |
Самостійна та індивідуальна робота | 80 год |
Форма підсумкового контролю | залік |
- Пререквізити курсу
Ефективність засвоєння змісту дисципліни «Стилістика німецької мови» значно підвищиться, якщо здобувач вищої освіти попередньо опанував матеріал таких дисциплін як: друга іноземна мова (німецька), вступ до мовознавства.
7.Технічне й програмне забезпечення /обладнання
Вивчення курсу не потребує використання спеціального програмного забезпечення.
- Політики курсу
Письмові роботи. Очікується, що студенти виконають декілька видів письмових робіт та готуватимуть презентації до тем визначених робочою навчальною програмою дисципліни.
Відвідування занять. Очікується, що всі студенти відвідають усі лекції і практичні заняття курсу. Студенти мають інформувати викладача про неможливість відвідати заняття. У будь-якому випадку студенти зобов’язані дотримуватися термінів виконання усіх видів робіт, передбачених курсом.
Література. Уся література, яку студенти не можуть знайти самостійно, буде надана викладачем виключно в освітніх цілях без права її передачі третім особам. Студенти заохочуються до використання також й іншої літератури та джерел, яких немає серед рекомендованих.
Схема курсу
Тема | Форма заняття | Матеріали | Література,
Інтернет ресурси |
Завдання
|
Thema 1. Stilistik: Gegenstand, Aufgaben, Stellung unter anderen Wissenschaften. Die wichtigsten Begriffe der Stilistik. | Лекція,
практичне заняття, самостійна робота
|
Презентація
|
Літературу до кожної теми див. у робочій програмі навчальної дисципліни та планах практичних занять. | Опрацювання теоретичних питань лекції.
Обговорення питань за планом практичного заняття. Виконання тренувальних вправ до теми. Вивчення глосарію термінів до теми. |
Thema 2. Funktionalstile. | Лекція,
практичне заняття, самостійна робота
|
Презентація | Опрацювання теоретичних питань лекції.
Обговорення питань за планом практичного заняття. Виконання тренувальних вправ до теми. Вивчення глосарію термінів до теми. |
|
Thema 3. Text aus stilistischer Sicht. | Лекція,
практичне заняття, самостійна робота
|
Презентація | Опрацювання теоретичних питань лекції.
Обговорення питань за планом практичного заняття. Виконання тренувальних вправ до теми. Вивчення глосарію термінів до теми. Підготовка презентації. |
|
Thema 4. Lexikalische Stilmittel des Wortschatzes. | Лекція,
практичне заняття, самостійна робота
|
Презентація | Опрацювання теоретичних питань лекції.
Обговорення питань за планом практичного заняття. Виконання тренувальних вправ до теми. Вивчення глосарію термінів до теми. |
|
Thema 5. Mittel des bildlichen Ausdrucks. | Лекція,
практичне заняття, самостійна робота
|
Презентація | Опрацювання теоретичних питань лекції.
Обговорення питань за планом практичного заняття. Виконання тренувальних вправ до теми. Вивчення глосарію термінів до теми. Підготовка презентації. |
|
Thema 6. Grammatik in Dienste der Stilistik. | Лекція,
практичне заняття, самостійна робота
|
Презентація | Опрацювання теоретичних питань лекції.
Обговорення питань за планом практичного заняття. Виконання тренувальних вправ до теми. Вивчення глосарію термінів до теми. |
|
Thema 7. Stilistisch-phonetische Ausdrucksmittel. | Лекція,
практичне заняття, самостійна робота
|
Презентація | Опрацювання теоретичних питань лекції.
Обговорення питань за планом практичного заняття. Виконання тренувальних вправ до теми. Вивчення глосарію термінів до теми. Підготовка презентації. |
|
Thema 8. Mittel von Humor und Satire.
МКР
|
Лекція,
практичне заняття, самостійна робота
|
Презентація | Опрацювання теоретичних питань лекції.
Обговорення питань за планом практичного заняття. Виконання тренувальних вправ до теми. Вивчення глосарію термінів до теми. Підготовка презентації. |
- Система оцінювання та вимоги
Загальна система оцінювання курсу |
Поточний контроль здійснюється під час проведення практичних занять і має на меті перевірку знань студентів з окремих тем навчальної дисципліни та рівня їх підготовленості до виконання конкретної роботи. Оцінки у 12-бальній шкалі отримані студентами, виставляються у журналах обліку відвідування та успішності академічної групи.
Оцінювання на навчальних заняттях для одного модуля переводяться у -бальну систему за формулою: (Сер. бал. х 0,05 +0,4) х максимальну кількість балів за модуль) Студент, знання, уміння і навички якого на навчальних заняттях за 12-бальною шкалою оцінено від 1 до 3 балів, вважається таким, що недостатньо підготувався до цих занять і має академічну заборгованість за результатами поточного контролю. Студенту, який не виконав поточних домашніх завдань, не підготувався до навчальних занять, в журнал обліку роботи академічної групи ставиться 0 балів. Поточну заборгованість, пов’язану з непідготовленістю або недостатньою підготовленістю до навчальних занять, студент повинен ліквідувати. За ліквідацію поточної заборгованості нараховуються бали середнього (4, 5, 6), достатнього (7, 8, 9) та високого рівня (10, 11, 12). Критерії оцінювання знань, умінь, навичок студентів на навчальних заняттях
Метою МКР є контроль успішності засвоєння теоретичних знань та практичних вмінь, сформовані в результаті вивчення всього курсу дисципліни. Модульна контрольна робота виконується у письмовій формі. До її написання допускаються всі студенти. Позитивну оцінку за МКР не рекомендується покращувати. Невиконання МКР оцінюється у 0 балів. Студенти, які за результатами виконання МКР отримали рейтинговий бал менший 60 % від максимальної кількості балів, виділених на цей вид роботи, а також ті, що не з’явилися для її виконання або не виконали її завдань, вважаються такими, що мають академічну заборгованість за результатами поточного контролю, ліквідація якої є обов’язковою.
Критерії оцінювання модульної контрольної роботи Максимальна кількість балів, яку можна отримати за модульну контрольну роботу – 20 балів. За кожне правильно виконане тестове завдання нараховується 1 бал. Найменша кількість балів, що дозволяє кваліфікувати модульну контрольну роботу задовільною – 12 балів.
Семестровий (підсумковий) контроль проводиться у формі заліку. Оцінка знань студентів здійснюється за 100 бальною шкалою за такими рівнями та критеріями:
|