Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
факультет іноземної філології
кафедра німецької мови
- Загальна інформація про курс
Назва курсу, мова викладання | Практика усного та писемного мовлення німецької мови.
Мова викладання – німецька |
Викладачі | Гавловська Тетяна Анатоліївна, викладач кафедри німецької мови
Яремчук Інна Михайлівна, старший викладач кафедри німецької мови |
Профайл викладачів | https://deutsch.kpnu.edu.ua/about-kaf/havlovska-t-a/ |
E-mail: | 99tatiana96@gmail.com |
Сторінка курсу в MOODLE | https://moodle.kpnu.edu.ua/course/view.php?id=4089 |
Консультації | Згідно графіку консультацій, що розміщений на сайті кафедри німецької мови
https://deutsch.kpnu.edu.ua: Гавловська Т.А. – вівторок 16.00 Яремчук І.М. – четвер 11.00 |
- Анотація до курсу
Навчальна дисципліна «Практика усного та писемного мовлення німецької мови» належить до циклу вибіркових навчальних дисциплін вільного вибору студента (згідно ОПП п. 2.2.2. Дисципліни професійної підготовки. Вибір за блоками – додаткова предметна спеціальність) для підготовки фахівців зі спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (англійська) за освітньою програмою «Англійська мова і зарубіжна література» з додатковою предметною спеціальністю „Мова і література (німецька/польська)“. Курс вивчається з III по VIII-й семестри; V, VII семестри завершуються заліками; IV, VI, VIII семестри – екзаменами.
Основними організаційними формами навчання є практичні заняття.
Курс викладається німецькою мовою.
- Мета курсу
Метою викладання навчальної дисципліни «Практика усного та писемного мовлення німецької мови» є забезпечення всебічної підготовки висококваліфікованих, мотивованих, здатних до автономного підвищення своєї кваліфікації фахівців – учителів іноземної мови, які володіють комунікативною (німецькомовною) компетенцією, що охоплює мовленнєву, мовну (лінгвістичну) та соціокультурну компетенції; а також вдосконалення володіння необхідними професійними знаннями, вміннями і навичками для роботи у середніх навчальних закладах.
- Формат курсу
Стандартний курс (очний). Навчальним планом передбачені практичні заняття.
- Результати навчання
У результаті вивчення дисципліни студент повинен отримати:
Загальні компетентності:
- Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
- Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
- Здатність працювати в команді.
- Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
- Здатність застосовувати набуті знання в практичних ситуаціях.
- Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
- Здатність використовувати знання іноземної мови в освітній діяльності.
- Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
Спеціальні (фахові) компетентності:
- Здатність формувати в учнів предметні компетентності.
- Здатність використовувати когнітивно-дискурсивні вміння, спрямовані на сприйняття й породження зв’язних монологічних і діалогічних текстів в усній та письмовій формах (іноземною та державною мовами), володіти методикою розвитку зв’язного мовлення учнів у процесі говоріння і підготовки творчих робіт.
- Здатність розуміти усне німецьке мовлення та реагувати на нього за умови здійснення спілкування стандартною німецькою мовою та використовувати її у професійній діяльності.
- Здатність до розуміння основних понять теоретичного курсу німецької мови та вміння використовувати їх у практичній діяльності.
- Здатність до розуміння основних лінгвокультурних традицій Німеччини та уміння здійснювати іншомовне міжкультурне спілкування.
Очікувані результати навчання з дисципліни.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми, студенти повинні:
- Знати мовні норми, соціокультурну ситуацію розвитку німецької мови, особливості використання мовних одиниць у певному контексті, мовний дискурс художньої літератури й сучасності.
- Володіти комунікативною мовленнєвою компетентністю з української та німецької мови (лінгвістичний, соціокультурний, прагматичний компоненти відповідно до загальноєвропейських рекомендацій із мовної освіти), бути здатним удосконалювати й підвищувати власний компетентнісний рівень у вітчизняному та міжнародному контексті.
- Порівнювати мовні та літературні факти, явища, визначати їхні подібності й відмінності.
- Володіти основами професійної культури, мати здатність створювати й редагувати тексти професійного змісту державною та німецькою мовою.
- Забезпечувати діалог культур у процесі вивчення німецької мови та зарубіжної літератури, створювати умови для міжкультурної комунікації.
- Обсяг і ознаки курсу
Найменування показників |
Характеристика навчального курсу | |
денна форма навчання
|
||
Освітня програма, спеціальність | Англійська мова і зарубіжна література,
спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (англійська) з додатковою предметною спеціальністю „Мова і література (німецька/польська)“ |
|
Рік навчання/ рік викладання | ІІ-ІV-й | |
Семестр вивчення | III-VIII-й | |
Нормативна/вибіркова | Вибіркова | |
Кількість кредитів ЄКТС | 27 | |
Загальний обсяг годин | 810 | |
Кількість годин навчальних занять | 148 | |
Лекційні заняття | – | |
Практичні заняття | III-й семестр – 74 г. | IV-й семестр – 74 г. |
Семінарські заняття | – | |
Лабораторні заняття | – | |
Самостійна робо та індивідуальна робота | III-й семестр – 76 г. | IV-й семестр – 76 г. |
Форма підсумкового контролю | заліки (V, VII сем.); екзамени (IV, VI, VIII сем.)
|
- Пререквізити курсу
Навчальна дисципліна «Практика усного та писемного мовлення німецької мови» вивчається у тісному взаємозв’язку із «Практикою усного та писемного мовлення англійської мови», «Практичною граматикою англійської мови».
- Технічне й програмне забезпечення /обладнання
Вивчення курсу не потребує використання програмного забезпечення, крім загальновживаних програм і операційних систем.
- Політики курсу
Письмові роботи. Очікується, що студенти виконають декілька видів письмових робіт: МКР (згідно програми), виконання вправ (тестів), написання листів – в межах підготовки до практичних занять.
Відвідання занять. Очікується, що всі студенти відвідають усі практичні заняття курсу. Студенти мають інформувати викладача про неможливість відвідати заняття. У будь-якому випадку студенти зобов’язані дотримуватися термінів виконання усіх видів робіт, передбачених курсом.
Література. Уся література, яку студенти не можуть знайти самостійно, буде надана викладачем виключно в освітніх цілях без права її передачі третім особам. Студенти заохочуються до використання також й іншої літератури та джерел, яких немає серед рекомендованих.
Схема курсу
Тема | Форма заняття | Матеріали | Література,
Інтернет ресурси |
Завдання | |
Семестр III | |||||
Lektion 1. Wie? Woher? Wann? | Практичні заняття,
самостійна робота
|
Аудіоматеріали, тестові завдання,
інтерактивні вправи (interaktive Zusatzübungen) – до Lektion 1. (для самоперевірки) |
Літературу до кожної теми див. у робочій програмі навчальної дисципліни. | Вивчення лексики до теми.
Виконання лексико-граматичних завдань у підручнику та робочому зошиті. Виконання завдань рубрики Internetrecherche. Виконання завдань рубрики Interaktive Übungen
|
|
Lektion 2. Wie gut kennst du …? | Практичні заняття, самостійна робота
|
Аудіоматеріали, тестові завдання,
інтерактивні вправи (interaktive Zusatzübungen) – до Lektion 2. (для самоперевірки) |
Вивчення лексики до теми.
Виконання лексико-граматичних завдань у підручнику та робочому зошиті. Виконання завдань рубрики Internetrecherche. Виконання завдань рубрики Interaktive Übungen
|
||
Lektion 3. Was ist für Sie wichtig? | Практичні заняття, самостійна робота | Аудіоматеріали, тестові завдання,
інтерактивні вправи (interaktive Zusatzübungen) – до Lektion 3. (для самоперевірки) |
Вивчення лексики до теми.
Виконання лексико-граматичних завдань у підручнику та робочому зошиті. Виконання завдань рубрики Internetrecherche. Виконання завдань рубрики Interaktive Übungen
|
||
Lektion 4. Muss ich heute…? | Практичні заняття, самостійна робота
|
Аудіоматеріали, тестові завдання,
інтерактивні вправи (interaktive Zusatzübungen) – до Lektion 4. (для самоперевірки) |
Вивчення лексики до теми.
Виконання лексико-граматичних завдань у підручнику та робочому зошиті. Виконання завдань рубрики Internetrecherche. Виконання завдань рубрики Interaktive Übungen
|
||
Lektion 5.Wo ist…? | Практичні заняття, самостійна робота | Аудіоматеріали, тестові завдання,
інтерактивні вправи (interaktive Zusatzübungen) – до Lektion 5. (для самоперевірки) |
Вивчення лексики до теми.
Виконання лексико-граматичних завдань у підручнику та робочому зошиті. Виконання завдань рубрики Internetrecherche. Виконання завдань рубрики Interaktive Übungen
|
||
Lektion 6. Was ist dein Problem? | Практичні заняття, самостійна робота | Аудіоматеріали, тестові завдання,
інтерактивні вправи (interaktive Zusatzübungen) – до Lektion 6. (для самоперевірки) |
Вивчення лексики до теми.
Виконання лексико-граматичних завдань у підручнику та робочому зошиті. Виконання завдань рубрики Internetrecherche. Виконання завдань рубрики Interaktive Übungen
|
||
Семестр IV | |||||
Lektion 7. Wohin fahren Sie? | Практичні заняття, самостійна робота | Аудіоматеріали, тестові завдання,
інтерактивні вправи (interaktive Zusatzübungen) – до Lektion 7. (для самоперевірки) |
Літературу до кожної теми див. у робочій програмі навчальної дисципліни. | Вивчення лексики до теми.
Виконання лексико-граматичних завдань у підручнику та робочому зошиті. Виконання завдань рубрики Internetrecherche. Виконання завдань рубрики Interaktive Übungen
|
|
Lektion 8. Hast du schon gehört? | Практичні заняття, самостійна робота
|
Аудіоматеріали, тестові завдання,
інтерактивні вправи (interaktive Zusatzübungen) – до Lektion 8. (для самоперевірки) |
Вивчення лексики до теми.
Виконання лексико-граматичних завдань у підручнику та робочому зошиті. Виконання завдань рубрики Internetrecherche. Виконання завдань рубрики Interaktive Übungen
|
||
Lektion 9. Warum rufst du nicht an? | Практичні заняття, самостійна робота | Аудіоматеріали, тестові завдання,
інтерактивні вправи (interaktive Zusatzübungen) – до Lektion 9. (для самоперевірки) |
Вивчення лексики до теми.
Виконання лексико-граматичних завдань у підручнику та робочому зошиті. Виконання завдань рубрики Internetrecherche. Виконання завдань рубрики Interaktive Übungen
|
||
Lektion 10. Passt der Rock? | Практичні заняття, самостійна робота
|
Аудіоматеріали, тестові завдання,
інтерактивні вправи (interaktive Zusatzübungen) – до Lektion 10. (для самоперевірки) |
Вивчення лексики до теми.
Виконання лексико-граматичних завдань у підручнику та робочому зошиті. Виконання завдань рубрики Internetrecherche. Виконання завдань рубрики Interaktive Übungen
|
||
Lektion 11. Gehört der Hund Ihnen? | Практичні заняття, самостійна робота | Аудіоматеріали, тестові завдання,
інтерактивні вправи (interaktive Zusatzübungen) – до Lektion 11. (для самоперевірки) |
Вивчення лексики до теми.
Виконання лексико-граматичних завдань у підручнику та робочому зошиті. Виконання завдань рубрики Internetrecherche. Виконання завдань рубрики Interaktive Übungen
|
||
Lektion 12. Regnet es morgen? | Практичні заняття, самостійна робота | Аудіоматеріали, тестові завдання,
інтерактивні вправи (interaktive Zusatzübungen) – до Lektion 12. (для самоперевірки) |
Вивчення лексики до теми.
Виконання лексико-граматичних завдань у підручнику та робочому зошиті. Виконання завдань рубрики Internetrecherche. Виконання завдань рубрики Interaktive Übungen
|
||
- Система оцінювання та вимоги
Загальна система оцінювання курсу |
Поточний контроль здійснюється під час проведення практичних занять і має на меті перевірку знань студентів з окремих тем навчальної дисципліни та рівня їх підготовленості до виконання конкретної роботи. Оцінки у 12-бальній шкалі отримані студентами, виставляються у журналах обліку відвідування та успішності академічної групи.
Оцінювання на навчальних заняттях для одного модуля переводяться у 60/30-бальну систему за формулою: (Сер. бал. х 0,05 +0,4) х максимальну кількість балів за модуль) Студент, знання, уміння і навички якого на навчальних заняттях за 12-бальною шкалою оцінено від 1 до 3 балів, вважається таким, що недостатньо підготувався до цих занять і має академічну заборгованість за результатами поточного контролю. Студенту, який не виконав поточних домашніх завдань, не підготувався до навчальних занять, в журнал обліку роботи академічної групи ставиться 0 балів. Поточну заборгованість, пов’язану з непідготовленістю або недостатньою підготовленістю до навчальних занять, студент повинен ліквідувати. За ліквідацію поточної заборгованості нараховуються бали середнього (4, 5, 6), достатнього (7, 8, 9) та високого рівня (10, 11, 12). Критерії оцінювання знань, умінь, навичок студентів на навчальних заняттях
Модульний контроль проводиться на підставі оцінювання результатів знань студентів після вивчення матеріалу з логічно завершеної частини дисципліни – змістового модуля. Завданням модульного контролю є перевірка розуміння та засвоєння матеріалу (теми).
ІІІ-IV-й семестри:
Критерії оцінки самостійної роботи. Контроль за самостійною роботою здійснює викладач на консультаціях. Студенти виконують пропоновані завдання під час самостійної підготовки після вивчення певної теми на практичному занятті. У разі виникнення питань – звертаються за консультацією до викладача. За необхідності, викладач може винести на самостійне опрацювання студентів частину тем/завдань, що розглядаються на практичних заняттях. Контроль за самостійною роботою здійснює викладач на консультаціях. Оцінювання виконання завдань самостійної роботи відбувається за 12-бальною шкалою, оцінки згодом переводяться за формулою у відповідну кількість балів, яка передбачена у робочій програмі (10 балів). Підсумковий контроль (іспит) Завдання іспиту охоплюють всі чотири види мовленнєвої діяльності (рецептивні – аудіювання та читання, та продуктивні – письмо та говоріння) до тем, передбачених Curriculum та навчальною програмою курсу відповідно до рівня володіння мовою. За кожний вид діяльності нараховується 10 балів, таким чином максимальна кількість балів на іспиті – 40. Перше завдання: Аудіювання складається з двох частин. Аудіювання 1 – прослуховування 5 повідомлень на автовідповідач. За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал. Аудіювання 2 – прослуховування 5 повідомлень по радіо. За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал. Максимальна кількість балів – 10 Друге завдання: Читання складається з 2-х частин, за кожну правильну відповідь нараховується 1 бал. Максимальна кількість балів – 10 Третє завдання: Письмо перевіряється здатність написати листа на задану тему за опорними пунктами (6 балів) – вміння логічного викладу думок (1 бал) – граматична компетентність (2 бали) – словниковий запас (1 бал) Максимальна кількість балів – 10 Четверте завдання: Говоріння: – Вміння висловлюватися на задану тему – Використання відповідних мовних засобів Максимальна кількість балів – 10. Менше 24 балів – студент не склав іспит.
Семестровий (підсумковий) контроль проводиться у формі екзамену. Оцінка знань студентів здійснюється за 100 бальною шкалою за такими рівнями та критеріями:
|