25 жовтня 2021 року відбувся онлайновий захист результатів проходження Виробничої педагогічної практики у закладах загальної середньої освіти здобувачами вищої освіти  першого (бакалаврського) рівня спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (німецька) група Nim1-B18. Голова комісії – старший викладач Ганна Братиця та запрошені члени комісії кандидат психологічних наук, доцент Ольга Савицька обговорили результати і підвели підсумки.

   Здобувачі освіти представили звітну презентацію, де поділилися враженнями від співпраці з учнями та вчителями ліцею «Славутинка» (бази практики). Відзначили високий рівень організації практичної підготовки як на факультеті іноземної філології, так і в ліцеї.

   Голова комісії представила результати анкетування здобувачів, які пройшли практику, де, зокрема, відзначила таке: 66,7% опитуваних висловилися, що зміст практичної підготовки вбачають у можливості отриманні практичної підготовки за фахом та 33,3% – у можливості отримання знань за обраним фахом. Серед позитивних результатів практики 50% респондентів відзначили можливість реалізувати на практиці знання, отримані в університеті і 50%  отримали знання та навички необхідні для майбутньої роботи за фахом. Серед пропозицій, які висловлені здобувачами були – підготовка посібника на допомогу практиканту, де були б представлені завдання та методичні рекомендації з усіх  напрямків практичної підготовки.

Своїми враженнями поділилися здобувачі:

Юлія Завалецька: «У ліцеї «Славутинка» було створено всі умови для успішного проходження виробничої педагогічної практики. Вчителі зарубіжної літератури та німецької мови є висококваліфікованими фахівцями. Шкільні кабінети обладнані різними мультимедійними та навчальною літературою. Атмосфера була дуже доброзичливою, витав дух підтримки, я отримали тільки позитивні емоції та враження. Практика була ефективною, тому що мені вдалось застосувати усі набуті в університеті теоретичні знання!»

Вікторія Предиткевич: «Виробнича педагогічна практика стала для мене важливим підтвердженням правильності мого вибору, зробленого у 2018 році. Завдяки плідній роботі викладачів в університеті, які упродовж трьох років надавали знання, потрібні у майбутній професії, я змогла застосувати на практиці.

Крім того, варто наголосити, що керівники практики від кафедр німецької мови, зарубіжної літератури, педагогіки та психології не стояли осторонь протягом цих п’яти тижнів, а навпаки – активно консультували з окремих питань та надавали дієві поради. Також хотілось би підкреслити, що вчителі у ліцеї охоче пішли на зустріч й максимально полегшили процес адаптації.

Що стосується форми проведення, я вважаю, що мені дуже пощастило працювати із різними класами у режимі оффлайн, оскільки так я змогла не тільки краще знайти контакт із учнями, але й наочно простежити на скільки відрізняються діти у 5, 7 й 9 класах.

На жаль, захист практики проходив в онлайн-форматі, проте це не стало на заваді тому, щоб поділитись своїм досвідом та послухати колег-практикантів».

Оксана Чіпак: «Під час цієї практики мені вдалося вповні відчути, як це бути вчителем. Знання з методики, психології та методики зробили цей процес приємним та зрозумілим. Ліцей, у якому ми проходили практику, має чудове матеріально-технічне забезпечення, яке допомагає реалізувати творчі та цікаві ідеї для подання матеріалу. Я повністю задоволена практикою, адже вона була організована на високому рівні».

Захист Виробничої педагогічної практики у закладах загальної середньої освіти