Упродовж березня-квітня 2022 року здобувачі вищої освіти IV курсу проходили Виробничу педагогічну практику  на базі Кам’янець-Подільського ліцею І-ІІІ ступенів «Славутинка», яка у підготовці за освітньо-професійною програмою «Середня освіта (Німецька мова і зарубіжна література)» є завершальною.

Згідно програми практики, здобувачі виконували завдання з англійської мови і зарубіжної літератури, психології, а також реалізували функції класного керівника, таким чином удосконалюючи уміння та навички, набуті під час попередньої виробничої педагогічної практики, серед яких: використання інтерактивних вправ / завдань, у тому числі з використанням онлайн-застосунків; ефективна організація часу на уроці; творча подача / опрацювання / закріплення / контроль навчального матеріалу; психодіагностика класного колективу / учня тощо. У підсумкових виступах присутні були одностайні у думці, що онлайн-викладання значно відрізняється від навчання у школі, має свою специфіку та методи. Те що працює в класі не спрацьовує у Zoom. Тому вимагає застосування  інших методів та технологій навчання.

Своїми враженнями про практику поділилися також четвертокурсники, які навчаються за іншою освітньо-професійною програмою  – «Середня освіта (Англійська мова і зарубіжна література)», де передбачено у VIII семестрі під час виробничої практики виконання завдань з німецької мови:

«Практика під час війни, як таке можливо? Думала я допоки не провела свій перший урок. Ми звикли до дистанційного навчання, ми звикли до браку живого спілкування, ми звикли до обмежень, проте ми не звикли чути тривоги під час уроків.

Ще під час своєї першої практики я відчула потяг до викладання, до планування і вчителювання. Спочатку я не могла уявити уроки online, коли розпочався COVID 19, потім не могла уявити уроки під час війни. І лиш згодом я зрозуміла, що вчитель не знає обставин. Вчитель – це людина, яка вчить не лише німецької, англійської чи зарубіжної літератури, це людина, яка вчить не боятися та не падати духом.

Моя практика на 4 курсі значно відрізнялася від всіх інших. Я вже точно знаю, що я обрала правильний шлях, що засвоїла методики викладання, навчилася складати плани-конспекти та застосовувати усі отриманні знання на практиці. В деякій мірі мені сподобалися уроки online, оскільки такий формат у повній мірі дозволив мені проявити свою креативність та створити чимало інтерактивних ігор для уроків.

Найважчим для мене було казати «До побачення» діткам, до яких я так звикла за 5 тижнів. Я отримала неабияке задоволення працюючи з дев’ятикласниками. Правду кажучи, завжди боялася потрапити до 9 класу, але зараз я вдячна за таку можливість. Оскільки тепер я вмію працювати з дітками будь-якого віку.

Практика дала мені дуже багато, і найголовніше, усвідомлення того, що 4 роки тому я зробила правильний вибір, вступивши на факультет іноземної філології» (Анастасія Комарніцька, група Ang1-B18).

Голови комісій й запрошені керівники практики висловили свої рекомендації та побажали нашим здобувачам успішно реалізувати себе у професійній діяльності!

Звіт з Виробничої педагогічної практики здобувачів першого (баалаврського) рівня вищої освіти (група Nim1-B18), травень, 2022 р.

Виробнича педагогічна практика здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти: підведення підсумків